کمبود ۲۲۰۰ نیرو در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی

۴ نظر

معاون پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: برای سال تحصیلی آینده با افزایش آمار بازنشسته‌ها، آموزش و پرورش استان با کمبود بیش از دو هزار و ۲۰۰ نیرو مواجه است.

محمدرضا خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، جمعیت دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی را بیش از ۱۷۸ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد دانش‌آموز در دو هزار و ۷۵۰ آموزشگاه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار و ۳۵۱ پرسنل در سمت‌های مختلف کار یادگیری دانش‌آموزان را انجام می‌دهند افزود: برای سال تحصیلی آینده با افزایش آمار بازنشسته‌ها، آموزش و پرورش استان با کمبود بیش از دو هزار و ۲۰۰ نیرو مواجه است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تصریح کرد: سال تحصیلی آینده حدود یک هزار نیرو از بدنه آموزش و پرورش استان بازنشسته می‌شوند که فقط ۳۶۰ نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان، پیمانی ماده ۲۸ و سرباز معلم به نیروهای آموزش و پرورش افزوده می‌شود.

برای برقراری توازن میان نیروهای ورودی و خروجی به‌دنبال جذب مجوز استخدام و حق‌التدریسی آزاد هستیم

خسروی با تاکید بر اینکه تا سال ۱۴۰۱ بازنشستگی نیروها روند صعودی دارد، عنوان کرد: برای برقراری توازن میان نیروهای ورودی و خروجی به‌دنبال جذب مجوز استخدام و دریافت مجوز برای جذب نیروی خرید خدمات آموزشی و حق‌التدریسی آزاد هستیم.

وی از جذب ۳۰۵ نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی خبر داد و مطرح کرد: اولویت استخدام با مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان و براساس شدت نیاز، مقتضیات منطقه‌ای و میزان توسعه یافتگی شهرستان‌ها است.

ثبت‌نام متقاضیان از طریق سایت سازمان سنجش پس از اعلام وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش ۸۳ درصدی این سهمیه در مقایسه با سال گذشته، عنوان کرد: ثبت‌نام متقاضیان از طریق سایت سازمان سنجش پس از اعلام وزارت آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

خسروی با بیان اینکه پذیرفته‌شدگان پس از گذراندن دوره یک ساله آموزشی فعالیت خود را در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آغاز خواهند کرد، بیان داشت: با توجه به نیاز مبرم استان به نیروی انسانی و قرار گرفتن در ردیف استان‌های محروم، بر خلاف آزمون سال گذشته امتیاز بومی برای متقاضیان در نظر گرفته خواهد شد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای کمبود ۲۲۰۰ نیرو در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی

  • ح
    حبیبی
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۵
    خواهشمندم ظرفیت رشته معدن هم کمی گسترش بدن آزمون گذشته کل استان خراسان جنوبی با ظرفیت بسیار محدودی روبه رو بود
    • ح
      حبیبی
      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۳
      از مسئولین خواهشمندم به فکر امسال من که دارم دکترا میگیرم باشن
      • ع
        عصر
        ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
        یعنی باید صد هزارتا نیرو کم داشته باشند تا ما بتونیم تک ظرفیتی یک جا شرکت کنیم. 300 نفر برای یک جا. کاش قانون استخدام را اصلاح میکردند. اگر بومی گزینی هم اعمال بشود که دیگر هیچ.
        • ح
          حبیبی
          ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۲
          واقعا هم همینطوره! من در طی دو مرحله گذشته آزمون دادم به امید اینکه حتی توی طبس هم قبول شم متاسفانه جایی برامون نبود! انگار ما حق زندگی نداریم

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ