کمبود یکهزار و ۶۰۰ معلم ابتدایی در استان قزوین

۱ نظر

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین از کمبود یکهزار و ۶۰۰ معلم در مقطع ابتدایی خبر داد.
سید یدالله حسینی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود کمبود معلم، اول مهر هیچ کلاس درسی در استان قزوین بدون معلم نخواهد بود.


وی اظهار داشت : تلاش می شود با سازماندهی و ساماندهی درست معلمان این کمبود نیرو را با نیروهای خدمات آموزشی، سرباز معلم، حق‌التدریس شاغل و بازنشسته، ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، نیروهای خرید خدمت و استخدام‌های جدید ماده ۲۸ جبران کنیم.
حسینی با اشاره به تناسب نداشتن ورودی و خروجی نیرو در آموزش و پرورش افزود: طی سه سال آینده بخشی عظیمی از فرهنگیان استان قزوین بازنشسته خواهند شد که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.
این مسوول با بیان اینکه پایه و اساس نظام آموزشی براساس سند تحول بنیادین دوره ابتدایی است، تصریح کرد: براساس اسناد بالا دستی توجه ویژه ای به دوره ابتدایی شده و پوشش صددر صدی دانش‌آموزان از سیاست‌های کلی آموزش و پرورش است.
وی با تاکید براینکه آموزش ابتدایی بسیار حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: توجه به آموزش و تربیت مطلوب و اثربخش در دوره ابتدایی بسیار ضروری است.
حسینی اضافه کرد :برنامه‌ریزی و تمهیدات مقدماتی برای پوشش کامل دوره آموزش عمومی و برخورداری دانش‌آموزان از کیفیت مناسب آموزشی در سال تحصیلی جدید اندیشیده شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آموزش های مجازی و کلاس های حضوری دانش آموزان رسماً از ۲۷ خرداد به اتمام رسیده است ، گفت: سال تحصیلی ۹۸-۹۹ مقطع ابتدایی با ارزشیابی توصیفی در ۹۷۵ واحد آموزشی توسط آموزگاران انجام شده و بزودی کارنامه تحصیلی دانش آموزان صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از اول خرداد ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی آغاز شده است، یادآور شد: ثبت نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی نیز بعد از اعلام نتیجه امتحانات خواهد بود ضمن آنکه ثبت نام میان پایه‌ها در مدارس خود به ‌خود صورت می‌پذیرد و دانش‌آموزان برای ثبت نام نیازی به مراجعه حضوری در مدارس ندارند.
استان قزوین دارای ۱۲۵ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و ۲۰ هزار دانش آموز در مقطع پیش دبستانی است .

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای کمبود یکهزار و ۶۰۰ معلم ابتدایی در استان قزوین

  • ش
    شهرزاد
    ۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰
    پس نیروهای قبل 91 که تشکیل پرونده دادند وتایید وزارت هم شدند کی جذب میشن تا از اونا هم استفاده بشه؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ