کمبود پرستار مشکل اساسی حوزه پرستاری کشور است

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه سنگینی بارمراقبت ازبیماران به دوش خانواده با کمبود پرستار است،گفت: کاهش حجم سنگین کارپرستاران برای ارتقا کیفیت خدمات الزامی است.

حیدرعلی عبادی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت درباره مشکلات کنونی نظام پرستاری درکشور،گفت:کمبود پرستاردر حوزه درمان یکی از مشکلات اساسی حوزه بهداشت ودرمان است که متاسفانه در شرایطی با آن روبروهستیم که آمار منابع انسانی در پرستاری حکایت از کمتر از یک پرستار نسبت یک تخت بیمارستانی دارد و این امر نشان می دهدکه ارائه مراقبت‌ها از بیماران کیفیت لازم را ندارد.

تعداد پرستاران با میزان تخت‌های بیمارستانی سنخیت ندارند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه زمانی که تعداد پرستاران با میزان تخت‌های بیمارستانی سنخیت ندارند، مشخص است که بار مراقبتها از بیماران بیش از هرمسئله ای به عهده خانواده است تصریح کرد: رفع کمبود پرستاری در مراکز درمانی برای افزایش کیفیت مراقبت از بیماران ضروری است.

عبادی افزود: برای بهبود عملکرد وضعیت جامعه پرستاری باید در گام نخست کار پرستاری کیفیت بندی شود بدین معنا که کار پرستاران سبک و تقسیم بندی شود زیرا هم اکنون حجم کار پرستاران درکشور بسیاربالا است.

سبک کردن کارو جذب منابع انسانی از نیازهای فوری جامعه پرستاری

وی ادامه داد: پس از جذب منابع انسانی در حوزه پرستاری،سبک کردن کار پرستاران وافزایش خدمات رسانی پرستاری در کشور میبایست به فکر ارتقا حقوق پرستاران در کشوربود واین در حالی است که استاندار سازی تعداد پرستار نسبت به تخت های بیمارستانی می بایست در اولویت قرار بگیرندتا بار مراقبت از بیماران با سنگینی به دوش خانواده ها همراه نباشد.

افزایش خدمات رسانی کیفی با رعایت استاندارهای بین المللی در مراقبت های پرستاری

عبادی تصریح کرد: برای رسیدن به استانداردهای بین الملی درمراقبت‌های پرستاری می بایست به اعضای هر۶۰ تخت بیمارستانی، ۴۰۰ کادر پرستاری از جمله پرستار، کمک پرستار و پرستار اتاق داشته باشیم تا بتوان خدمات رسانی را به بیماران ارتقا دهیم.

کمبود پرستار مشکل اساسی حوزه پرستاری کشور است

وی بابیان اینکه کمبود پرستار مشکل اساسی حوزه پرستاری کشور است یاداورشد گفت: استاندارد جهانی در حوزه پرستاری مقرر کرده است که به اعضای استخدام ۱۱ پرستار یک تخت بیمارستانی ایجادشود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه سنگینی بارمراقبت ازبیماران به دوش خانواده با کمبود پرستار است یادآورشد:کاهش حجم سنگین کار پرستاران برای ارتقا کیفیت خدمات الزامی است بنابراین می بایست،نگاه ِویژه به حوزه استخدام واشتغال در حوزه پرستاری و درمان داشت.

منبع : خبرگزاری خانه‌ملت

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ