کمبود پرستار در کشور

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: استاندارد پرستار به ازای هر تخت ۱/۸ پیش بینی شده است در حالیکه در کشور ما ۹۵/. هست و در برخی از استان‌های کم برخوردار این عدد بین ۶/. تا ۱/۲ است.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر عباس عبادی در هفتاد و نهمین اجلاس مدیران امور پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از معاونان بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از نبود نیرو‌های تخصصی در حوزه پرستاری گلایه‌مند هستند و در دولت سیزدهم می‌خواهیم که با استفاده از ظرفیت پرستاران در حوزه پیشگیری، درمان و توانبخشی بهترین اثربخشی ممکن را شاهد باشیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که برای دسترسی به عدالت نیازمند بازنگری در اجرای مدل‌های بهداشت و درمان است، تاکید کرد: ما در سال‌های گذشته عامدانه به سمت استفاده از روش‌های گران قیمت رفتیم، قیمت‌هایی که بسیار بیشتر از نرخ‌های اروپا بوده و این وضعیت نارضایتی مردم را به همراه داشته و موجب ایجاد آفت در نظام سلامت شد.
دکتر عبادی اضافه کرد: مشکل دیگر در کاهش سن سالمندی بود و در حال حاضر بیش از ۸ میلیون سالمند داریم که بیش از ۲ بیماری دارند و بالغ بر ۱۰ نوع دارو مصرف می‌کنند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشکده پرستاری مشهد در موضوع استفاده از شیوه‌های نوین و به‌روز حوزه پرستاری پیشگام کشور بوده است، خاطرنشان کرد: ما در زمینه بیماران روحی و روانی، مزمن، سرطانی، CV و دیگر بیماران خاص داریم و در این خصوص نیازمند ایجاد هاسپیس‌ها هم هستیم که اولین مرکز آن در هفته گذشته در مشهد افتتاح شد.
دکتر عبادی با تاکید بر اینکه اجرای طرح پرونده‌های الکترونیک کمک ویژه‌ای در امر خدمت بهتر و موثرتر پرستاران کرده و نمونه موفق آن در بیمارستان ولایت مشهد دیده شد، گفت: در نظر داریم تا برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه پرستاری اجرا نماییم که هم‌اکنون در حال انجام برنامه‌ریزی‌های اولیه آن هستیم و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ