کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش کردستان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان می‌گوید: آموزش و پرورش کردستان ۳ هزار و ۴۶ نفر کمبود نیروی انسانی دارد. این در حالی است که ورودی نیروی انسانی امسال تنها ۷۷۲ نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کردستان، کاظم ناظمی جلال در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش کردستان ۳ هزار و ۴۶ نفر کمبود نیروی انسانی دارد گفت: این در حالی است که ورودی نیروی انسانی امسال تنها ۷۷۲ نفر بوده است.

ناظمی جلال افزود: به دلیل محدودیت‌های استخدامی و جبران کمبود نیروی انسانی مجبور شده‌ایم عده‌ای از بازنشستگان را دوباره بکارگیری کنیم. وی یکی دیگر از مشکلات این نهاد را کمبود فضا‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار از حدود سه هزار مدرسه موجود در استان ۳۰ درصد نیازمند مقاوم‌سازی، بازسازی یا تخریب است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد با توجه به تنوع فعالیت و حجم بالای کار در آموزش و پرورش باید مردم، مسئولان و رسانه‌ها از این نهاد تاثیرگذار حمایت کنند. ناظمی جلال همچنین از رتبه‌بندی ۲۱ هزار نفر از معلمان کردستانی در قالب طرح رتبه‌بندی خبر داد و افزود: طرح رتبه‌بندی یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم است و قبل از پایان سال حکم‌شان صادر می‌شود. استان کردستان حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد، که در سه هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده صفحه استخدام لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ