کمبود صدها معلم در تربت‌حیدریه خراسان رضوی

۲ نظر

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: مدارس این شهرستان در مهرماه امسال با کمبود ۵۴۳ معلم در مقطع ابتدایی و متوسطه مواجه است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،حجت صالحی ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آموزش و پرورش تربت حیدریه با کمبود ۲۵۰ معلم در مقطع متوسطه و ۲۹۳ معلم در مقطع ابتدایی روبرو است.آموزش و پرورش تربت‌حیدریه با کمبود ۵۴۳ معلم مواجه است

وی گفت: برای رفع کمبود معلمان باید تعدادی از نیروهای انتقالی به تربت‌حیدریه، تعدادی از دانشگاه فرهنگیان، تعدادی از طریق استخدام در آموزش پرورش و بقیه کمبود نیرو را با توجه به وجود ۳۸ مدرسه چرخشی، با پرداخت اضافه کار به شاغلان و بازنشسته‌ها جبران کنیم.

صالحی ادامه داد: تا این لحظه مجوز خرید خدمات برای رفع کمبود معلم در تربت حیدریه دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۱ مدرسه فرسوده در تربت حیدریه وجود دارد، گفت: همچنین هفت پروژه آموزشی شهری و روستایی در دست ساخت داریم که برای تکمیل آنها ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با پیگیری‌های صورت گرفته با وزارتخانه، تا بهمن امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه افزود: مشکلات موجود در پیکره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه زمانی بیشتر مشهود می‌شود که مهرماه امسال دست کم هزار نفر دانش‌آموز به مقطع ابتدایی این شهرستان افزوده خواهند شد که این دانش آموزان به ۳۰ تا ۳۵ کلاس نیاز دارند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز گفت: پارسال تعداد قبولی‌های زیر رتبه هزار کنکور در این شهرستان ۵۵ نفر بودند، در حالی که امسال این رقم به ۷۲ نفر رسید که این نشان از رشد کیفی آموزش متوسط میان دانش‌آموزان این خطه دارد.
محمد محمودی افزود: البته مهمتر از موفقیت و مبارزه با غول کنکور، تقویت نگاه اشتغالزایی بین دانش‌آموزان است و بر این اساس در تلاش هستیم بر تعداد دانش‌آموزان رشته‌های فنی و کار دانش بیافزاییم.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده صفحه استخدام لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای کمبود صدها معلم در تربت‌حیدریه خراسان رضوی

  • م
    من
    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۰۷
    چراازمربیان پیش دبستانی استفاده نمیکنید
    • ت
      تنها
      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
      سلام خسته نباشید ایا استخدامی اموزش پرورش برگزار می شود؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ