کسب درآمد ۷۰۰ زندانی با اشتغال در زندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گفت: این افراد در نیمه نخست امسال با کسب درآمد ۷۰۰ زندانی در اشتغال در زنداناشتغال در کارگاههای تولیدی، خدماتی، صنعتی و مزارع کشاورزی زندانهای استان به صورت ماهیانه حق الزحمه دریافت می کنند.


هاشمی افزود: از این تعداد ۶۴ نفر در کارگاههای صنعتی، ۱۲۹ نفر در کارگاههای خدماتی، ۱۱۹نفر در مزارع کشاورزی و ۱۱۵ نفر در کارگاههای صنایع دستی در زندان ها و ۲۸۱ نفر نیز در مراکز تولیدی داخل شهر مشغول به انجام فعالیت هستند .
وی اشتغال و حرفه آموزی را شاه بیت برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان دانست و گفت: در این راستا اداره کل زندانهای استان با راه اندازی مراکز فنی و حرفه ای در زندانها و ایجاد کارگاههای اشتغال و حرفه آموزی، زمینه حرفه آموزی و اشتغال را برای زندانیان فراهم کرده است .
مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان از بیکاری به عنوان مهمترین دلیل ارتکاب جرم یاد کرد و افزود: همه نهادهای دولتی باید در ایجاد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان به سازمان زندانها کمک کنند تا زمینه بازگشت عزتمندانه زندانیان به جامعه پس از آزادی فراهم شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ