کاشان با کمبود یک‌هزار معلم روبرو است

۲ نظر

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: این شهرستان در سال تحصیلی آینده با کمبود حدود یک‌هزار معلم روبرو است که در این خصوص باید چاره اندیشی شود.


حسین مقنی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال جاری ۳۵۶ نفر از همکاران ما پس از سی سال خدمت به فرهنگ و توسعه کشور، بازنشسته می شوند که ۱۹۶ نفر مربوط به دوره ابتدایی، ۷۵ نفر از دوره اول متوسطه، ۴۷ نفر متوسطه دوم نظری، ۲۱ نفر هنرآموزان هنرستانها و ۲۵ نفر نیز مربیان پرورشی هستند.
وی افزود: سال تحصیلی گذشته، کمبود معلم را با نیروهای خدمات آموزشی، سربازمعلم ها، حق‌التدریس شاغل و بازنشسته، ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، نیروهای خرید خدمت و استخدام های جدید ماده ۲۸ جبران کردیم.
مدیر آموزش و پرورش کاشان، گفت: این شهرستان در سال تحصیلی آینده با کمبود حدود یک‌هزار معلم روبرو است که در این خصوص باید چاره اندیشی شود زیرا تعداد استخدام‌ با میزان بازنشسته‌ها تناسبی ندارد.
مقنی ادامه داد: ستاد پروژه مهر، با هدف فرآیند ساماندهی نیروی انسانیِ سال آینده و تدوین برنامه های اصولی در حال فعالیت است و در این راه از همکاران شاغل، کارشناسان و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان، کمک فکری گرفته می‌شود.
وی با اشاره به استمرار آموزش دانش آموزان گفت: از نخستین روز تعطیلی مدرسه، فرهنگیان این شهرستان در فضای مجازی فعالیت خود را به صورت تمام وقت آغاز کردند تا دانش آموزان و خانواده هایشان دغدغه‌ و نگرانی نداشته باشند.
مقنی تصریح کرد: سنجش عملکرد همکاران توسط گروه تکنولوژی آموزشی، برگزاری جشنواره فیلم و تولید محتوای آموزشی، اختصاص ۲۴ هزار نرم افزار در کتابخانه تعاملی یار مهربان، اجرای طرح عید و داستان ویژه دانش آموزان ابتدایی از جمله برنامه های دوره تعطیلی مدارس بوده است.
مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزش مجازی ایمنی و بهداشت برای ۲۵۶ نفر از نیروهای خدماتی و ۵۸۱ نفر از عوامل اجرایی مدارس، برگزاری هشت ساعت دوره پیشگیری از بیماری‌های تنفسی برای یک هزار و ۸۱۳ نفر از مدیران و معاونان از دیگر برنامه های همگانی کردن آموزش در این شهرستان بوده است.
وی افزود: برگزاری دوره آموزش مجازی ایمنی و بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی برای همکاران آموزشی در روزهای ۴ و ۶ اردیبهشت، راه اندازی سامانه پیامکی برای ارتباط با دانش آموزان و استمرار آموزشی در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان و سامانه Erp.isfedu.ir از جمله فعالیت های موثر در شهرستان کاشان بوده است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای کاشان با کمبود یک‌هزار معلم روبرو است

  • ب
    بهجانی
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
    این فقط اوضاع و احوال یه شهرستان هست دیگه خودتون ببینید اوضاع تو کل کشور چطوریه. خب وقتی این همه کمبود هست چرا نیرو نمیگیرید چرا اینقدر تعداد کم استخدام میکنید. چرا اینقدر ورود به آموزش و پرورش رو سخت کردید.
    • ز
      زهرا
      ۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۵۰
      امسال به نسبت سال گذشته شرایط بهتر بود. اما باز هم برای رشته های دبیری کار سخته چون که از میان تعداد کثیری فقط یک نفر میخواهند یا این که بعضی جاها رقابت واقعا شدید است و در جایی دیگر شرایط به نسبت راحتتر است.
      اما یک راهکار: به جای این که نصف بیشتر سهمیه مخصوص رشته های روان شناسی و علوم تربیتی باشد، دانشگاه فرهنگیان فقط آموزش ابتدایی بردارد و کاری به سهمیه ی ما رشته دبیریهای بینوا نداشته باشد. در عوض سهم ماده 28 را بیشتر دبیری بردارند.
      یک راهکار دیگر این که اکثر ما میتوانیم ابتدایی را آموزش دهیم و فکر نکنم سختی چندانی داشته باشد. باید بنویسند برای آموزش ابتدایی کلیه ی کسانی که دیپلم به بالا هستند حقّ شرکت دارند و صلاحیت را آزمون مشخص میکند دیگه...
      کاش یک مسئول بود که راهکارهای من را میخواند.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ