کارفرمایان با به‌کارگیری معلولان از مشوق‌های قانونی بهره‌مند شوند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: کارفرمایان می‌توانند با به‌کارگیری معلولان در محیط کار از مشوق‌های قانونی بهره‌مند شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا ایزدپور در همایش سیاست‌های فعال بازار کار که با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی و برخی کارفرمایان و کارآفرینان استان سمنان در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به توانمندی‌های بالای معلولان، اظهار کرد: بسیاری از معلولان از توانمندی‌های خاصی برخوردارند که حتی انسان‌های عادی این توانایی‌ها را ندارند و کارفرمایان می‌توانند با به‌کارگیری این قشر در محیط کار از مشوق‌های قانونی بهره‌مند شوند.


وی تصریح کرد: در صورت به‌کارگیری معلولان، سازمان بهزیستی به جای کارفرما تا پنج سال حق بیمه شخص را واریز می‌کند و ۱۰ تا ۵۰ درصد از مابه‌التفاوت جبران کارایی را نیز به عهده می‌گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به وجود ۱۲ هزار معلول شناسایی‌شده در این استان که چهار هزار و ۵۰۰ نفر از آنها معلول جسمی و حرکتی هستند، بیان کرد: سازمان بهزیستی به‌عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه روانشناسی و مددکاری اجتماعی آمادگی دارد تا از نیروهای تخصصی خود برای توجه به ابعاد مختلف جسمی و روانی نیروی کار در زمینه‌های مختلف مددکاری، روان‌شناختی، اعتیاد و ... به کارگران خدمات رایگان دهد.
موانع موجود در طرح کارورزی رفع شد
مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان نیز در این همایش با اشاره به استقبال اندک کارفرمایان از طرح کارورزی اظهار کرد: طبق بررسی‌های موجود علت این امر، وجود مغایرت‌هایی برای اجرای این طرح در اداره کار و تامین اجتماعی بوده که امسال نسبت به سال‌های گذشته کارشناسی‌های بیشتری انجام و موانع موجود رفع شده است.
محمد اخلاقی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح کارورزی هیچ محدودیتی ندارد، گفت: وزارتخانه طبق آماری که دریافت می‌کند، ۲۰ درصد محاسبه و به حساب این سازمان واریز می‌کند؛ بنابراین هیچ مقاومتی برای اجرای این طرح در شعب استان و کشور وجود ندارد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ