چگونگی وضعیت پرداختی کارانه و حقوق پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیگیری برای رفع کمبود داروی وارفارین در کشور خبر داد و گفت: فعلاً زیرساخت‌های لازم در اجرای کاردکس الکترونیک پرستاری در بیمارستان‌های دانشگاهی فراهم نشده است.

مریم حضرتی در گفت و گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه امروز به چند دلیل در همدان حضور یافته‌ام، اظهار کرد: نهمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور به همت نظام پرستاری و پشتیبانی و همکاری معاونت پرستاری در همدان برگزار می‌شود که از نزدیک شاهد برگزاری چنین مسابقاتی خواهم شد.

وی با بیان اینکه امروز کاردکس الکترونیک در بیمارستان تامین اجتماعی رونمایی شد و شاهد این اتفاق خوب بودیم، گفت: قصد داشتیم وضعیت کاردکس الکترونیک و مراقبت پرستاری سازمان تامین اجتماعی را در بیمارستان آتیه ارزیابی کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه چندین جلسه به منظور بررسی ایجاد کاردکس الکترونیک در وزارت بهداشت برگزار کرده‌ایم، افزود: به دنبال این هستیم کاردکس الکترونیک را در ایران اجرای کنیم اما هنوز زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است.

وی بیان کرد: کاردکس الکترونیک در اصفهان و خرم‌آباد در حال اجراست و ما به جز همدان در این شهرها نیز حضور یافته و از نزدیک وضعیت اجرای طرح را شاهد بوده‌ایم.

حضرتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت پرداختی کارانه و حقوق پرستاران چگونه است؟ افزود: امیدوارم سازمان‌ها بدهی‌های خود را به بیمه‌ها و بیمه‌ها نیز به وزارت بهداشت پرداخت کنند تا پرداختی‌ها به موقع انجام شود.

وی بیان کرد: برخی از دانشگاه‌ها در پرداختی‌ها به‌روز هستند اما برخی تا شهریور سال ۹۶ تسویه کرده‌اند که امیدوارم اینها نیز به روز شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: محدودیتی برای فعالیت پرستار چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی وجود ندارد و آنها می‌تواند هرجایی فعالیت کند.

وی در رابطه با کمبودهای دارویی در کشور و بالطبع در استان گفت: با توجه به تحریم‌های موجود سیاست وزارت بهداشت در جنگ خاموش عدم کمبود دارو به خصوص برای بیماران خاص بوده است.

حضرتی با اشاره به اینکه تمام تلاش وزیر بهداشت این است که تمام کمبودهای دارویی حل شود که خوشبختانه موفق نیز بوده است، افزود: تمام داروهای ضروری فراهم شده اما گاهی اوقات نسبت به داروهای برند با تحریم مواجه هستیم که سعی شده داروهای اصلی همواره موجود باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر داروی وارفارین در داروخانه‌های همدان یافت نمی‌شود راه حل چیست؟ گفت: هر هفته جلسه‌ای در وزارت بهداشت برگزار می‌شود که وزیر بهداشت خود پیگیر کمبود داروها در بیمارستان‌هاست.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تلاش بسیاری در راستای رفع نیازهای مردم نسبت به کمبود دارو انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم داروی وارفارین نیز تامین شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار کارانه و محاسبه میزان آن اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ