چهار هزار و ۵۱۳ شغل پایدار روستایی در استان مرکزی ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: چهار هزار و ۵۱۳ شغل پایدار در قالب طرح اشتغال روستایی دولت تدبیر و امید در مناطق کمتر برخوردار و روستانشین این استان ایجاد شده است.

«محمد تقی آبایی هزاوه» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت ۲ و نیم سال اجرای این طرح، ۲ هزار و ۴۰۲ طرح اشتغال روستایی با تقاضای دریافت سه هزار و ۸۰۹ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال در این استان دریافت شده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۳۵۰ مورد از این طرح‌ها با اعتبار سه هزار و ۱۱۱ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال تاکنون مصوب شده که ۲ هزار و ۳۴۲ مورد با سه هزار و ۴۹ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال نهایی و قرارد آن‌ها منعقد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: طرح اشتغال روستایی اواخر سال کلید خورد و تاکنون ۲ هزار و ۳۳۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۸۶ میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال در این راستا برای استان پرداخت شده است.

آبایی هزاوه عنوان کرد: بیشترین اشتغال ایجاد شده از این محل با یک‌هزار و ۲۶۲ نفر در روستاهای شهرستان اراک و کمترین اشتغال با ۱۱۹ نفر مربوط به شهرستان دلیجان بوده است.

وی گفت: کارنامه طرح اشتغال روستایی در این استان نمره قبولی دارد و با جدیت از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی بهره گرفته می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: طرح اشتغال فراگیر که در راستای تکالیف بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۶ در حال انجام است نیز دستاوردهای خوبی داشته اما باید در حوزه پرداخت تسهیلات تلاش بیشتری در استان حاصل شود.

آبایی هزاوه گفت: ۱۶۲ طرح اشتغال فراگیر با یک‌هزار و ۹۲۲ اشتغال و مبالغ تسهیلات درخواستی یک هزار و ۷۳۶ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال در استان دنبال شده که ۷۵ طرح با ۳۱۲ فرصت شغلی موفق به دریافت ۲۷۸ میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال تسهیلات از محل این طرح‌ شده‌اند.

استان مرکزی با ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی بزرگ و گوچک دومین کانون صنایع مادر تخصصی کشور و چهارمین قطب صنعت کشور است.

این استان با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از استان‌های مطرح در تامین درآمد سرانه ناخالص ملی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ