چالش حقوق و دستمزد به ۲۹ اسفند کشیده شد

دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای عالی کار بعد از ۹ ساعت چانه زنی بدون نتیجه پایان یافت. اختلافات بین کارگران وکارفرمایان به حدی زیاد بود که منجر به تعیین عدد و رقم دستمزد ۹۹ نشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دویست و هشتاد و نهمین نشست شورای‌عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران به‌ریاست محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمشید انصاری رئیس سازمان امور استخدامی برگزار شد.

این جلسه بعد از ۹ساعت چانه زنی میان شرکای اجتماعی به دلیل اختلاف زیاد بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان در پیشنهاد افزایش میزان دستمزد ۹۹ بدون نتیجه پایان و به فردا ۲۹ اسفند ماه موکول شد.

در نشست امشب پیشنهاد کارگران افزایش ۴۵درصدی با افزایش بن کارگری و پایه سنوات بود و کارفرمایان و دولت مخالف این پیشنهاد بودند و اصرار بر افزایش ۱۵درصدی دستمزد داشتند.

در ابتدای جلسه نیز نمایندگان کارگران معتقد بودند که برای حفظ بقای زندگی کارگران حداقل یک‌میلیون و ۴۸۰هزار تومان باید روی مجموع دریافتی کارگران افزوده شود.

از جمله پیشنهادات مطرح در این جلسه پیشنهاد دولت برای افزایش ۱۹درصد بر حداقل دستمزد و افزایش سایر مولفه ها تا رساندن به ۲میلیون و ۸۵۰ بود که کارگرها موافقت نکردند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ