پیگیری وضع استخدامی فرهنگیان بعد از سال ۹۱

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پیگیری و تعیین تکلیف وضع استخدامی فرهنگیان بعد از سال ۹۱، در این کمیسیون خبر داد.
آقای علیرضا منادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره جذب و استخدام فرهنگیانی که سال‌ها در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند اظهارداشت: مجلس تنها مرجع قانونگذاری است و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به عنوان مرجع سیاست گذاری در آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود.


وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۲۷ آبان برای جذب منابع و سرمایه‌های انسانی در آموزش و پرورش گفت: بعد از انقلاب اسلامی جذب‌های مختلفی از سوی آموزش و پرورش به شکل غیر متعارف مانند حق التدریسی‌ها و اشکال دیگر انجام شده است.
اقای منادی ادامه داد: براساس قانون جذب وزارت آموزش وپرورش افراد تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی تربیت دبیر شهید رجایی می‌توانند در آموزش و پرورش استخدام شوند و افرادی که غیر از این دو دانشگاه بودند استخدام آموزش پرورش شامل آن‌ها نمی‌شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: خوشبختانه با تصویب موضوع جذب سرمایه‌های انسانی در آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت موردنیاز در زمینه آموزش و پرورش جبران خواهد شد و افرادی که از دانشگاه‌های دیگر فارغ التحصیل شده اند در مدت یک سال آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی گفت: افرادی که به شکل حق التدریسی و تمام وقت مشغول به فعالیتند، اما تاکنون جذب آموزش و پرورش نشده اند پس از گرفتن آزمون و در نظر گرفتن سنوات خدمتی آن‌ها جذب آموزش و پرورش و تعیین تکلیف می‌شوند.

اقای منادی با اشاره به سکونت افراد در مناطق بومی اضافه کرد: این افراد جذب همان منطقه بومی محل سکونت خود می‌شوند و اجازه جابجایی و نقل و انتقال ندارند.

وی با اشاره به تلاش‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تعیین تکلیف این عده از فرهنگیان گفت: در کمیسیون جلساتی داشته ایم و فرهنگیان تا سال ۹۱ تعیین تکلیف شده اند، ولی برای افرادی که بعد از سال ۹۱ در بدنه آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند و استخدام نشده اند و به شکل نامتعارف به این وزارتخانه ورود پیدا کرده اند در نظر داریم براساس مجوز سازمان امور استخدامی و تامین بودجه، پس از برگزاری آزمون به وضعیت شغلی آن‌ها سروسامان بدهیم.

اقای منادی افزود: برای افرادی که در این آزمون‌ها موفق به کسب قبولی نشوند نیز تسهیلاتی را با توجه به سوابق کاری شان در نظر خواهیم گرفت.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ