پیشنهاد جدید نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگران

۲ نظر

یک نماینده مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از پیشنهاد جدید نمایندگان برای افزایش حقوق کارگران در سال ۹۸ را تشریح کرد.

هادی قوامی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به پیشنهادات متعدد نمایندگان در لایحه بودجه ۹۸ برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده، گفت: با توجه به تورم ۴۰درصدی و افزایش قیمت کالاهای اساسی، حقوق کارگران به‌عنوان اقشار ضعیف و کم‌درآمد یکسان است که تاثیر منفی در زندگی و معیشت آنها گذاشته است.

وی با بیان اینکه به‌دلیل کاهش ارزش پول ملی و تورم موجود در کشور، حقوق کارگران براساس نرخ ارز، کمتر از ۱۰۰ دلار است، اظهار کرد: با وجود نرخ تورم ۴۰درصدی، حقوق کارگران در سال ۹۸ حداقل می‌بایست ۲۰ درصد افزایش یابد.

 

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، افزایش بیش از ۲۰درصدی حقوق کارگران را منطقی دانست و گفت: با وجود تحریم‌ها و شرایط تولید در کشور، افزایش بیش از ۲۰درصدی حقوق کارگران امکان‌پذیر نیست اما باید حداقل شرایط برای بهبود وضعیت معیشتی آنها فراهم شود.

قوامی از پیشنهاد جدید تعدادی از نمایندگان برای افزایش حقوق کارگران در سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاد کردند که حقوق کارگران در سال ۹۸ حداقل تا ۳ میلیون تومان به‌صورت ماهانه افزایش یابد، این پیشنهاد طی روزهای آینده و در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۸ در مجلس بررسی می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نبود ثبات در عرضه و تقاضا باعث شده قیمت کالاهای اساسی افزایش بی‌رویه‌ای داشته باشد که با افزایش معقول حقوق کارگران می‌توان به ارتقای قدرت خرید آنها کمک کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای پیشنهاد جدید نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگران

  • ع
    عبداله
    ۸ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۴۳
    آقای فوامی همشهری عزیز شمادرابتدااظهارمیداریدنرخ تورم 40درصداست.درادامه میفرماییددستمزدکارگران نبایدکمتر از20درصد افزایش یابد،قطعا ازمفادماده41 قانون کار درخصوص تعیین دستمزدمطلع هستید که براساس آن میزان افزایش دستمزد نبایدازنرخ تورم کمتر باشد ضمن اینکه درتبصره دوم آن معیشت خانوار هم درنظرگرفته شده،ازجنابعالی که درمقام یکی ازارکان قوه مقننه قرار دارید بعیداست که قانون مصوب رانادیده بگیرد،بعلاوه من مستمری بگیر که خریدمایحتاج خانواده را بعهده دارم گاهی باافزایش بیش از3برابربرخی کلاهای ضروری طی هفته وماه روبرو میشوم، این یعنی تورم بالای 300درصدقیمت برخی کالاهای ضروری !باوجوداینکه طی سالهای اشتغال حق بیمه برداختی ام بالاترازسقف حداکثر بوده اماحقوقم بسختی مخارج ماهانه خانواده ام را پوشش میدهد،وای بحال آنان که حدافل بگیرند.
    • ا
      ابراهیم محمودی
      ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹
      به نظر میرسد آقایانی که با آب وتاب فراوان خبر از افزایش 20 یا30 درصدی حقوق کارگران میدهند
      تاکنون برای خرید به بازار نرفته یا لااقل فرق حقوق یک ملیون ودویست را با دوازده ملیون نمیداند

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ