پرداخت ۹۷ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان سمنان

استاندار سمنان گفت: حوزه گردشگری ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال دارد و از این قابلیت در استان سمنان باید بهره برد.

پرداخت ۹۷ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان سمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در سی و پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: تحقق ۸۰ درصدی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و ۹۷ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان سمنان از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، عملکرد مطلوبی است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مناسب سبب تحقق صد درصدی در پرداخت تسهیلات در بخش خانگی و روستایی و عشایری به منظور اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان سمنان می‌شود.

آشناگر با اشاره به برخی از نقطه ضعف‌ها در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران بخش‌های مختلف، تصریح کرد: حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارائه طرح و پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران ضعیف‌تر از سایر بخش‌های عمل کرده که نیازمند توجه جدی‌تر است.

وی ابراز داشت: حوزه گردشگری ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال دارد و از این قابلیت در استان سمنان باید بهره برد.

استاندار سمنان با بیان اینکه عشایر قشر زحمتکشی هستند، ادامه داد: عشایر استان سمنان نقش بسزایی در رونق اقتصادی این استان می‌توانند ایفا کنند، اما سهم آن‌ها در دریافت تسهیلات اشتغالزایی ناچیز است.

وی اظهارداشت: بانک‌ها باید به طور خاص در روند پرداخت تسهیلات به قشر عشایری توجه داشته و تسهیل گر این موضوع باشند.

استاندار سمنان با تذکر به برخی از بانک‌ها در دریافت اعتبارات ابلاغی، یادآور شد: بانک‌ها باید به تکالیف مقرر شده در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی عمل کنند و پیگیر اعتبارات ابلاغی به منظور جذب آن باشند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری سمنان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ