پرداخت ۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در رزن

رئیس کمیته امداد شهرستان رزن گفت: برای ایجاد ۱۸۶ فرصت شغلی به مددجویان شهرستان رزن در نیمه نخست امسال، ۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت‌شده است.


به گزارش بازارکار علی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: ارائه آموزش‌های رایگان فنی‌وحرفه‌ای، ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان جویای کار و مستعد، انجام کار با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و اعمال نظارت‌ تخصصی و فنی بر طرح‌های اشتغال مددجویان توسط ناظران متخصص از اهداف اصلی کمیته امداد در خودکفایی مددجویان است.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولید محور در راستای خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان رزن با اشاره به اولویت اشتغال در توانمندیسازی خانواده‌ها گفت: در نیمه نخست امسال برای ۱۸۶ نفر از مددجویان با اعتباری بالغ‌ بر ۶ میلیارد تومان فرصت شغلی پایدار ایجاد شده است.
وی افزود: ۳۴ مورد از تسهیلات دریافتی مربوط به منابع داخلی امداد به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان، ۶۰ مورد مربوط به منابع تبصره ۱۶ به مبلغ یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۷۵ فقره مربوط به منابع اشتغال روستایی به مبلغ ۳ میلیارد تومان و ۱۷ فقره مربوط به تفاهم‌نامه بانک مهر ایران به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
جعفری با اشاره به اهمیت آموزش در ایجاد اشتغال برای مددجویان گفت: هشت دوره آموزشی بلندمدت با همکاری فنی‌وحرفه‌ای در ارتباط با اشتغال و آموزشگاه‌های آزاد با حضور ۱۰۰ کارآموز برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای ۲۰ نفر از مددجویان کاریابی انجام‌ شده است اظهار کرد: ۱۸۴ نفر نیز از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان رزن ضمن اشاره به‌ ضرورت نظارت به‌موقع به‌ منظور راهنمایی مجریان طرح‌های اشتغال و جلوگیری از انحراف طرح‌ها افزود: در سال جاری تعداد یک‌هزار و ۶۰۰ مورد نظارت تخصصی بر طرح‌های اجراشده توسط متخصصان صورت گرفته است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ