پرداخت ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌ها در استان طی چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته، گفت: تاکنون ۴۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به تعاونی‌ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، عباس رکنی امروز (۱۶ مرداد) در نشست ترویجی مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی و اعضای هیات مدیره اتحادیه مرزنشینان استان، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کشور حدود ۱۰۰ هزار تعاونی و در خراسان جنوبی یک هزار و ۴۶ تعاونی فعال با بیش از ۵۸۵ عضو وجود دارد.

وی افزود: از مجموع تعاونی‌ها استان ۳۱.۵ درصد در بخش خدمات، ۱۹.۷ درصد در بخش صنعت و ۱۷ درصد در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از فعالیت ۱۵ اتحادیه در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: طی چهار ماهه نخست سال جاری ۲۵ تعاونی با ۶۹۸ عضو در استان تشکیل شده که برای ۵۸۶ نفر فرصت شغلی ایجاد کردند.

رکنی با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌ها در استان طی چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: تاکنون ۶۰ تعاونی استان متقاضی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری شده‌اند که از این تعداد برای ۴۹ تعاونی با مبلغی معادل ۲۳۸ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال در کمیته فنی طرح تصویب و به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

به گفته وی تاکنون به تعداد ۷ تعاونی مبلغ ۴۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تا پایان این برنامه سهم تعاونی ها در بخش های مختلف به ۲۵ درصد برسد اما در حال حاضر سهم تعاونی‌ها کمتر از ۱۰ درصد است.

رکنی از سفر کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان خراسان‌جنوبی در روز شنبه هفته آینده خبر داد و افزود: در این سفرها قرار است مشکلات تعاونی‌ها پیگیری ‌شود.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

 برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ