پرداخت ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره تسهیلات اشتغال روستایی افزود:تا کنون ۳هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است و انشاالله حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر تا پایان سال پرداخت خواهیم داشت.

نعمت الله رضایی, مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه صندوق یکی از ۴ موسسات عامل در پرداخت تسهیلات روستایی است گفت: صندوق در این زمینه عملکرد خوبی داشته است, برای سال ۱۴۰۱ هم از محل بازپرداخت اقساط و هم از محلی که هنوز اعتبارات آن پرداخت نشده است (تبصره۱۸)تعهداتی برای پرداخت تسهیلات روستایی داریم.

وی ادامه داد:تقریبا۹۰۰ میلیارد تومان از محل بازگشت اقساط و۱۵۰۰میلیارد تومان هم از محل اعتباراتی است که هنوز پرداخت نشده است.

رضایی گفت:تا کنون ۳هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و انشاالله حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر تا پایان سال پرداخت خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید علاوه براعطای تسهیلات؛ در توسعه، تولید و اشتغال روستاهای کشور نیز فعالیت چشمگیری دارد، افزود: صندوق اولویت فعالیت های خود را بر حمایت از طرح های خرد و کوچک و متوسط و معیشت محور گذاشته است. همچنین باید اعلام کنم که منابع ما عموما به اقشار کم برخوردار جامعه و روستاها اختصاص پیدا می کند.

رضایی اظهار داشت: در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال، تاکنون بیش از ۹۵درصد تسهیلات صندوق به طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده که در قالب ۳۴هزار و ۵۰۰طرح بوده است. به گفته وی طرح‌های مذکور به دلیل خرد بودن به سرعت به بازار اشتغال وارد می شوند.

رضایی در ادامه درباره حمایت مالی از تشکیل صندوق‌های خرد محلی، گفت: تاکنون به ۵۲۰۰صندوق خرد محلی تسهیلات پرداخت کردیم که امیدواریم آن را به ۱۰هزار صندوق برسانیم.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ