پرداخت ۱۴۳ فقره تسهیلات در حوزه اشتغال زنان در قزوین

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در حوزه اشتغال زنان استان ۱۴۳ فقره تسهیلات به مبلغ دو میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه در حوزه اشتغال زنان استان ۱۴۳ فقره تسهیلات به مبلغ دو میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان پرداخت شده است، گفت: از مجموع ۲۹۷ بانوی کارآفرین ، ۱۱۵ نفر در بخش صنایع دستی، ۳۲ نفر در صنایع تبدیلی، ۲۳ نفر در بخش کشاورزی و ۷۵ نفر در صنعت و ۱۳ نفر در گردشگری، هشت نفر در بازرگانی و ۳۱ نفر در خدمات فعالیت می‌کنند.

ربیعی با بیان اینکه اشتغال زنان در استان ۱۱ و یک دهم درصد است، اضافه کرد: یک میلیون و ۲۷۳ هزار جمعیت داریم که ۶۲۳ هزار نفر زن هستند و سهم ما در تولید ملی ۳.۵ درصد است.

وی، گفت: از نظر انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی از ۲ هزار و ۵۵ موقعیت مدیریتی در استان ۱۶ درصد در اختیار زنان است که ۴۰۰ نفر زن مدیر داریم و رتبه اول کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده ایم.

ربیعی گفت: ۷۹۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و ۱۱۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گفته وی، در مشاغل خانگی ۱۷ درصد به مردان و ۸۳ درصد به زنان تسهیلات ارائه شده است، در اشتغال روستایی هم ۲۲ میلیارد تومان برای اجرای ۳۱۱ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیشترین مشکلات حوزه زنان را نبود دانش و اطلاعات لازم عنوان کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ