پرداخت حقوق معوقه دو ماهه کارگران تا هفته آتی

در جلسه بررسی مشکلات کارگران هفت تپه که با حضور نیکزاد نایب رئیس مجلس برگزار شد، مصوباتی برای حل مشکل بیمه و حقوق معوق کارگران تا هفته آینده تعیین گردید.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در پی برگزار جلسه بررسی و پیگیری مشکلات کارگران معترض شرکت کشت و صنعت هفت تپه با حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مصوباتی تعیین گردید که می بایست تا چهارشنبه هفته آینده اجرایی شود.
مصوبات مذکور بدین شرح است:
- دفترچه درمان تامین اجتماعی کارگران بدون دریافت هزینه تمدید شود. بنا به اظهارات مدیرکل تامین اجتماعی استان خوزستان دفترچه ها تا پایان مرداد دارای اعتبار شده است و این فرآیند به صورت ماهانه تکرار خواهد شد.
- موضوع اخراج ۵ نفر از کارگران در شورای تامین استان بررسی گردد و در صورتی که احراج ایشان به دلیلی غیر از مسائل امنیتی و کارگری و صرفاً به خاطر اعتراضات صنفی بوده است، بازگشت به کار صورت گیرد. استاندار خوزستان تا یک هفته نتیجه را به مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد کرد.
- با توجه به لزوم حفظ سطح کشت برای تامین صرفه اقتصادی مجموعه و نیز جلوگیری از بیکاری کارگران در آینده سطح کشت نیشکر حداقل ۳ هزار هکتار باشد و با بررسی بیشتر این مقدار تا ۴ هزار هکتار افزایش پیدا کند.
- حقوق معوقه اردیبهشت و خرداد سال ۹۹ حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ ۲۹ مردادماه سال ۹۹ پرداخت گردد، مسئولیت این مهم برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.
- با توجه به نظر سازمان خصوصی سازی مبنی بر عدم عمل به تعهدات مندرج در قرارداد، رئیس محترم سازمان خصوصی سازی با هماهنگی وزیر اقتصاد در این زمینه تعیین تکلیف نموده و مراحل اداری لازم را طی نمایند. نتیجه این پیگیری ها هر ۴۸ ساعت یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش شود و در صورتی که تا جلسه بعدی یعنی روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، تعیین تکلیف نشد، شخص وزیر اقتصاد جهت پاسخگویی در جلسه حاضر شوند.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ