پرداخت بیمه بیکاری اسفندماه به کارگران آسیب‌دیده از کرونا در استان فارس

پس از گذشت حدود چهار ماه از شیوع کرونا، هفته گذشته پرداخت مقرری جهت بیمه بیکاری اسفند ماه به کارگران آسیب دیده از کرونا آغاز شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تعطیلی بسیاری از مشاغل از اسفند سال گذشته با شیوع ویروس کرونا ضربه زیادی به اقتصاد وارد کرد.
اما در این میان عده ای در تامین معیشت خود با مشکل روبه رو شدند و شرایط دشواری را در روزهای کرونایی تجربه کردند.
کارگرانی که شب عید از کار بیکار شدند و کسب و کارشان تعطیل شد و از شرایط ایجاد شده پس از کرونا به طور مستقیم آسیب دیدند‌.
در این میان تخصیص بیمه بیکاری، شاید مسکنی موقت بر دردهای این قشر زحمتکش بوده اما به نظر نمی‌رسد بتواند پاسخگوی آسیبی باشد که در پی تعطیلی دو تا سه ماه این مشاغل ایجاد شده است.
اکنون پس از گذشت حدود چهار ماه از شیوع کرونا، هفته پیش پرداخت مقرری جهت بیمه بیکاری اسفندماه به این کارگران آغاز شده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز با اشاره به ثبت‌نام ۸۸ هزار و ۴۷۵ نفر از کارگران آسیب‌دیده در این ایام در سامانه دریافت بیمه بیکاری گفت: از این تعداد ۷۳ هزارو ۲۸۰ نفر مشمول شناخته شده‌اند و از هفته پیش واریزی مقرری اسفند آغاز شده است‌.
مختاری با بیان اینکه میزان دریافتی هریک از این افراد با توجه به روزهای تعطیلی و سوابق فعالیت متفاوت است، اظهار داشت: منبع تامین این پرداختی‌ها ، خزانه کشوری و تعیین مقدار آن به عهده سازمان برنامه و بودجه و ستاد ملی مبارزه با کرونا است و ما تنها مسوول ثبت‌نام و پایش اولیه افراد همچنین اعلام اسامی آنها در این طرح هستیم.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از ثبت‌نام‌ کنندگان مشمول دریافت بیمه بیکاری نشده‌اند، افزود: این افراد مشمول قانون کار و یا بیمه بیکاری نبوده‌اند‌ بنابراین مشمول این طرح نیستند.
مختاری اضافه کرد: پرداختی بیمه بیکاری به کارگران به صورت ماهانه و حداقل سه ماه برای افراد مشمول در نظر گرفته شده است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ