پرداخت بیش از ۷۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال گردشگری در خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از پرداخت ۷۶ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در بخش گردشگری استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۷۶ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در بخش گردشگری استان با هدف تقویت و توسعه واحد‌های بوم‌گردی در روستا‌های مستعد گردشگری پرداخت می‌شود.

وی رونق بومگردی را از رویکرد این اداره کل برای توسعه گردشگری و اقتصاد محلی در استان برشمرد و افزود: با این اقدام به توسعه چشمگیر گردشگری بوم گردی در استان امیدواریم.

یزدان پناه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ اقامتگاه بومگردی در استان فعالیت دارند ، گفت: اقامتگاه‌های بومگردی فرصتی برای توسعه پایدار گردشگری است که در تلاش برای رونق این بخش از گردشگری در استان هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۱۰ نفر، متقاضی ایجاد خانه‌های بوم گردی در استان هستند ، افزود: مدیریت بوم گردی در بسیاری از روستا‌ها به صورت خانوادگی است و این امر سبب رونق اشتغال در روستا‌های استان شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ