پرداخت بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در آذربایجان‌غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح‌های سه‌گانه اشتغال شامل پایدار روستایی، فراگیر و خانگی، بیش از پنج‌هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

رضا نقی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۶۶ درصد این مبلغ در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، ۳۰ درصد در قالب اشتغال فراگیر و افزون بر سه درصد نیز در حوزه مشاغل خانگی بوده است.
وی اضافه کرد: طرح های اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی، مشاغل خانگی و کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی از جمله طرح های دولت تدبیر و امید در ایجاد اشتغال در سطح کشور است که نتایج بسیار خوبی را در این خصوص در استان شاهد بوده ایم.
وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در آذربایجان غربی افزون بر سه‌هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و این استان همواره در رتبه های برتر کشوری بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: با پرداخت این میزان تسهیلات، فرصت اشتغال برای حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در استان فراهم شده است.
نقی زاده گفت: همچنین از ابتدای اجرای طرح اشتغال فراگیر در آذربایجان غربی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۱۹ طرح در استان پرداخت شده که امیدواریم این رقم با تمهیدات اندیشیده شده افزایش یابد.
وی افزود: با اجرای این طرح ها برای ۲ هزار و ۶۲۳ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی به اجرای ۲۶۶ طرح اشتغال خانگی در آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و برای ۲ هزار و ۲۵۸ نفر زمینه اشتغال فراهم شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها در کاهش نرخ بیکاری استان بسیار موثر بود، بیان کرد: در حالی که طی بهار سال جاری میزان بیکاری در کشور ۱۲.۱ درصد بود، این رقم در استان به ۱۰.۸ درصد رسید که ۱.۳ درصد بهتر از متوسط کشوری است.
آذربایجان غربی از جمله استان های پیشرو در اجرای طرح های نوین اشتغال بود به طوری که همواره در رده های برتر اشتغال پایدار روستایی، فراگیر و مشاغل خانگی قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ