پرداخت بیش از ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در تربت جام

۵۷ میلیارد و ۴۲۱ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی در سال ۹۷ به متقاضیان در شهرستان تربت جام پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر صندوق کارآفرین امید تربت جام گفت: با پرداخت این تسهیلات ۲۱۴پرداخت بیش از ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در تربت جام شغل در منطقه ایجاد شده است.

علی میرکی افزود: این تسهیلات با اولویت روستاها و شهرهای زیر ده هزار نفر پرداخت شد که نرخ تسهیلات در مناطق مرزی شهرستان ۴ درصد و در مناطق غیرمرزی ۶ درصد بود.

وی گفت: سقف تسهیلات، نامحدود و برابر با طرح توجیهی ارائه شده با اولویت طرح های ایجادی بوده است.

به گفته وی از کل منابع پرداختی در سال ۹۷، تعداد ۱۷۴ فقره به مبلغ ۵۱ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال از اعتبارات اشتغال روستایی و ۳۷ فقره به مبلغ پنج میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال از محل منابع داخلی در راستای توسعه و ظرفیت های خالی کسب و کارهای خرد پرداخت شد.

مدیر صندوق کار آفرین امید تربت جام به نحوه پرداخت به متقاضیان تسهیلات هم اشاره کرد و گفت: این متقاضیان در سال ۹۷ در سایت کارا ثبت نام کرده بودند که پس از تایید دستگاه اجرایی مربوطه و ارجاع به صندوق، بررسی های لازم انجام و سپس تسهیلات پرداخت شد.

وی همچنین اعلام کرد: بیشترین آمار پرداختی از حیث کمی با تعداد ۱۷۴ فقره تسهیلات پرداختی در بین چهار موسسه عامل ( کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی ) مربوط به صندوق کارآفرینی امید شهرستان است.

میرکی تصریح کرد: این تسهیلات در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات پرداخت شده که با توجه به اشتغال بیشتر مردم منطقه در حوزه کشاورزی و دامپروری، ۹۰ درصد تسهیلات روستایی در بخش کشاورزی و ۱۰ درصد در حوزه صنعت و خدمات پرداخت شد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ