پرداخت بیش از ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال

رئیس کمیته امداد دیر گفت: در یک‌سال گذشته ۱۵۲ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۷۳۰ ریال برای راه‌اندازی مشاغل خدماتی، خیاطی و صنایع دستی به مددجویان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، مسلم انیژپور صبح امروز در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهر دیر اظهار داشت: مشارکت در تحقق اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فقر، ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی و کمک به خودکفایی مددجویان از جمله اهدافی است که کمیته امداد دنبال می‌کند.

وی با اعلام این که دو هزار خانوار با جمعیت چهار هزار و ۳۸ نفر زیر پوشش کمیته امداد دیر هستند، افزود: از این تعداد دو هزار و ۹۸۴ خانوار دارای سرپرست زن و یک‌هزار و ۵۴ خانوار دارای سرپرست مرد هستند.

رئیس کمیته امداد دیر با اشاره به راه‌اندازی و افتتاح صندوق قرض الحسنه ولایت و خودکفاشدن، ۱۱۴ خانوار، بیان کرد: در سال گذشته در راستای توانمندسازی خانواده‌ها، ۲۰۴ فقره تسهیلات کارگشایی با اعتباربیش از ۱۰ میلیارد ریال از محل این صندوق پرداخت شد.

وی ادامه داد: اکنون ۳۰۰ مددجو در شهرستان دیر از خدمات بیمه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که در دوران بازنشستگی از مستمری و سایر خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

انیژپور عنوان کرد: در یک‌سال گذشته ۱۵۲ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۷۳۰ ریال برای راه‌اندازی مشاغل خدماتی، خیاطی و صنایع دستی به مددجویان پرداخت شد .

وی بیان کرد: همچنین در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای پایدارسازی مشاغل نیز ۴۰۷ مورد خدمت با اعتبار ۲۱۰ میلیون ریال به جامعه هدف ارائه شد.

رئیس کمیته امداد دیر افزود: با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال ۲۵ واحد مسکونی احداث و در اختیار مددجویان قرار گرفت و ۱۱۵ مورد فضاهای جانبی شامل آشپزخانه، سرویس بهداشتی، تعمیرات مسکن از دیگر فعالیت‌های این نهاد بوده است.

انیژپور گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۷۸۶ نفر از خدمات حوزه فرهنگی و آموزشی ، برگزاری اردوهای زیارتی و کلاس‌های اوقات فراغت بهره‌مند شدند که بالغ بر دو میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال اعتبار هزینه کردیم.

وی اضافه کرد: در بخش دارو و درمان نیز یک‌هزار و ۹۳ نفر با مبلغ چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از این خدمات بهره مند شدند.

رئیس کمیته امداد شهرستان دیر اظهار کرد: در حوزه حمایتی و معیشتی نیز ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال مستمری و همچنین سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک موردی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با اعتبار دو میلیارد ریال، ۵۹ جهیزیه برای نوعروسان تهیه شد، افزود: تعداد ۴۶ هدیه ازدواج و ۲۰۰ مورد اقلام نظیر یخچال، کولر و مخازن ذخیره آب نیز با همکاری خیرین تامین و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ