پایان بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش

۶ نظر

عضو کمیسیون آموزش مجلس از پایان بررسی طرح ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح در قالب ۸ ماده برای طرح در صحن علنی تقدیم هیات رئیسه شد.

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه ۲۱ دی) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و ۸ ماده از آن به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ برای نمره مکتسبه آنها در آزمون محاسبه کنند و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: بر اساس این طرح افرادی که متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند می‌توانند بر اساس رشته‌ خود در آزمون ماده ۲۸ شرکت کنند و پس از طی مراحل قبولی بتوانند در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: بر این اساس کار بررسی این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات به پایان رسید و این طرح برای بررسی در صحن مجلس تقدیم هیات رئیسه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی را برطرف خواهد کرد، ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش این وزارتخانه با کمبود ۱۵۰ هزار معلم مواجه است و در این طرح با توجه به اینکه طی ۳ سال آینده نیاز رو به افزایش است، جبران نیروی انسانی پیش‌بینی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: تاکنون طرح‌های مصوب در زمینه استخدامی معلمان معطوف به گذشته بوده ولی این طرح معطوف به آینده است و نیازهای آموزش و پرورش در آینده را برطرف خواهد کرد ضمن اینکه طرح مذکور به هیچ عنوان برای دولت بار مالی ندارد چرا که وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر به تمامی نیروهای غیررسمی خود حقوق پرداخت می‌کند و این طرح فقط قصد ساماندهی نیروهای غیررسمی را دارد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۶ نظر برای پایان بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش

  • و
    وحید
    ۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳
    توجه توجه. سلام به همه ی دوستان حقالتدریس،نهضتی پیش دبستاتی. و خرید خدمات، لطفا لطفا پیگیری کنید ببینید این طرح ساماندهی که کمیسیون آموزش تصویب شده، برا این آزمون پیش رو اجرا میشه یا نه؟ از نمایندگان شهرتون یا کمیسیون آموزش هرکی دسترسی داره بپرسه لطفا،هرکی خبری بدست آورد نتیجه رو اینجا بفرسته. ممنون
    • ح
      حق التدریس
      ۲۶ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۳۶
      به کاربر یوسفی اخه برادر چه فرق میکنه حدنصاب بیاورند پایین ظرفیت مشخص است مثلا اگر شهری 10نفر بخواد50نفر هم قبول شود در مصاحبه بخاطر محدود بودن ظرفیت فقط 10نفر قبول وپذیرفته نهایی میشود ظرفیت پذیرش نامحدود نیست که حدنصاب پایین بیارن افراد بیشتری قبول بشوند.
      • م
        مریم
        ۲۶ دی ۱۴۰۰، ۰۸:۱۰
        سلام دوستان تصویب شده؟من آموزشگاه علمی دارم ضریب میخورم یانه
        • ح
          حق التدریس
          ۲۶ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۲۷
          نخیر تصویب نشده احتمالا تصویب نمیشع ودر صحن نمیرود چون قرار شد وزارت اموزش وپرورش لایحه بده ومجلس دیگه کاری برای استخدام نیروی مورد نیازداموزش وپرورش نداشته باشدهیج طرحی نده.
          • د
            دبیرمعارف
            ۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۰۲
            دوست عزیز
            از کجا فهمیدین شما اگر اموزش و پرورش لایحه بده چجوری میشه
        • ع
          علی یوسفی
          ۲۴ دی ۱۴۰۰، ۰۸:۴۶
          وقتی هر ساله در برخی رشته ها مثل دبیری عربی خیلی از ظرفیت ها خالی می ماند ، حدنصاب رو پایین بیارین تا تعداد بیشتری قبول شوند

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ