وام اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی از ۲۰۰ به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از افزایش وام اشتغالزایی مددجویان از ۲۰۰ به ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: ۴۵۰ نفر از مددجویان این نهاد حمایتی در سال جاری برای دریافت وام اشتغال به بانک‌های عامل معرفی و تسهیلات دریافت کردند.


به گزارش بازارکار به نقل ازایرنا «زهرا امینی» رفزود: ۳۳۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از سوی بانک مرکزی به بهزیستی استان مرکزی تخصیص داده شده که ۱۳ بانک عامل پرداخت آن را بر عهده دارند.
وی اظهار داشت:: این تسهیلات فقط برای اشتغال‌زایی و رفع بیکاری بوده و اعطای آن به صاحبان مشاغل دایر و فعال مجاز نیست.
وی اظهار داشت: این تسهیلات از منابع مالی بند ب تبصره ۱۶ قانون بوجه سال جاری در بخش‌های کارآفرینی، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک، توانمندسازی و خود اشتغالی معلولان پرداخت می‌شود.
وی بیان داشت: رویکرد این نهاد حمایتی توانمندسازی مددجویان است و در این زمینه اقدامات و حمایت‌ها باید به صورت علمی، مستمر و در دراز مدت باشد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ایجاد شرایط اشتغال برای مددجویان و کاهش اتکا به نهادها و موسسات خیریه از اهداف پرداخت تسهیلات اشتغال است.
امینی افزود: بهزیستی در این راستا با کمک بانک‌های عامل استان سعی کرده این شرایط را برای مددجویان فراهم کند تا با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به خودکفایی برسند و از چرخه حمایت خارج شوند.
وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد و برای دولت بدون هزینه است صدور مجوز برای ایجاد مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی است که متقاضیان دارای شرایط با دریافت مجوز از بهزیستی، موسسه یا مرکز را تاسیس و زمینه اشتغال خود و گروه‌های هدف را فراهم کنند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: توجه به اشتغال و توانمندسازی شغلی مددجویان و معلولین در سازمان بهزیستی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.
امینی افزود: کمک به راه‌اندازی طرح‌های خود اشتغالی و تجهیز و توسعه زمینه‌های کسب و کار موجود و آموزش فنی حرفه‌ای از جمله راهکارهای خودکفایی معلولان است
۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ