هزینه ۱۳ درصد بودجه کشور در آموزش و پرورش

۱ نظر

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه حدود۸۵۰ هزار نفر باید رتبه‌بندی شوند گفت: ۱۳ درصد بودجه کشور در آموزش و پرورش هزینه می‌شود که سالانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است و با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان این عدد به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، میثم لطیفی شامگاه دوشنبه در نشست با نخبگان و صاحب‌نظران استان یزد با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور اظهار داشت: در روایتی از رسول خدا آمده است از فتنه‌های که در آخر زمان اتفاق می‌افتد کراهت نداشته باشید و ناراحت نباشید چرا که فتنه‌ها سبب می‌شود منافقین محو شوند، در فتنه‌های اخیر که اتفاق افتاده است اراده الهی این است که منجر به پیروزی جبهه حق شود و لذا منافقین در جریان این فتنه‌ها ضایع می‌شوند. ذات دانشجویان هیجان است اما باید نکات موجود در اتفاقات را به دانشجوها انتقال دهیم.

وی ادامه داد: فرق است بین علم و حکمت، علم یعنی دانستن و حکمت یعنی توانایی به کار بردن دانسته‌ها است، جنس حکنیت از بریدن است و لذا حاکم می‌برد، در مباحث اسلامی حکمت مستلزم تزکیه است لذا اکر در امور تقوای لازم را نداشته باشید زمین خواهیم خورد یا اگر دچار غرور شویم با مشکل مواجه می‌شویم و در این بحث فتح‌ها و شکست‌ها از ما نیست و همه امور به دست خداست.

معاون رئیس جمهور هفت سوال از نخبگان و فرهیختگان جمع داشت و از افراد خواست در راستای کسب خرد جمعی در انجام امور و پاسخ به این سوالات همکاری لازم را داشته و پیشنهادات خود را در اختیار سازمان قرار دهند.

لطیفی بیان کرد: در مجلس تصمیماتی گرفته می‌شود که ما در جایگاه اجرایی کشور موظف به اجرای هستیم، در آبان ماه سال گذشته لایحه رتبه‌بندی معلمان تصویب می‌شود و باید آیین‌نامه‌های آن در مدت سه ماه تنظیم شده باشد، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال ۹۱ رتبه‌بندی معلمان بیان شد که برای این امر باید قبل از آن سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان‌ صورت گرفته باشد و بر اساس آن رتبه‌بندی معلمان انجام بگیرد، اما به یک باره در سال ۱۳۹۹ در پایان دولت قبل لایحه به مجلس رفت این لایحه همچنان به صورت کامل اجرا نشده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: به رغم اینکه همه پرسنل در ادارات مختلف شبانه روز درگیر این موضوع هستند بیان کرد: در این راستا در حدود ۸۵۰ هزار نفر باید رتبه‌بندی شوند که کار دشواری است.

 

لطیفی افزود: افزایش وفاداری و تعهد سازمانی از جمله سرفصل‌های جدی سازمان است اینکه برای افزایش وفاداری سازمان چه باید کرد، مسئله مهمی است چرا که ما در مبارزه مادی با شرکت‌های بخش خصوصی و بازار بی‌المللی قطعا شکست خوردیم، چالش دیگر این است که امر نخبه‌گزینی در دستگاه‌های اجرایی با چه ابزار سنجشی نخبه‌گزینی انجام شود یا اینکه آیا با رسمی شدن افراد بهره‌وری سازمانی ما افزایش می‌یابد یا خیر از دیگر موضوعات مهم است.

وی بیان کرد: ماهانه شش میلیون نفر از دولت حقوق دریافت می‌کنند و در ماه گذشته ۶۸ هزار میلیارد تومان حقوق مستقیم و دستمزد کشور بوده است و بر اساس درآمدهای دولت پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۴ درصد از آنچه در بودجه آمده است تحقق می‌یابد و حدود ۲۶ درصد عدم تحقق خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ۱۳ درصد بودجه کشور در آموزش و پرورش هزینه می‌شود و امسال در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است و در صورت اجرا شدن طرح رتبه‌بندی معلمان ۱۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بیان کرد: همچنین در حال حاضر علاوه بر این ۱۵ درصد بودجه در کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده صفحه استخدام لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای هزینه ۱۳ درصد بودجه کشور در آموزش و پرورش

  • ع
    عباس
    ۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳
    آموزش و پرورش با بیش از 40درصد نفرات کشور فقط 13درصد بودجه را داراست این یعنی فکر و اندیشه‌ی برتر یعنی عدالت یعنی ارزش‌گزاری به آموزش‌و‌پرورش و در مجموع یعنی داشتن مسوولینی خردمند و دولتی انقلابی و آینده‌نگر و مجلسی عدالت محور و انقلابی واقعا معرکه است معرکه....جای تبریک و تحسین دارد مرحبا و آفرین بر این بینش و دانایی شما.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ