نیروهای نهصت سوادآموزی‌ در اولویت استخدام وزارت آمورش و پرورش قرار می‌گیرند‌

۵ نظر

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: نیروهای نهصت سوادآموزی، نیروی شرکتی و موسسات هستند و براساس قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی در اولویت استخدام وزارت آمورش و پرورش قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد مهدی‌زاده ظهر امروز در مراسم نکوداشت ۷ دی سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی با بیان اینکه بسیاری از ارزش‌های این نهاد جایی ثبت و ضبط نشده است و این جای تامل دارد، اظهار داشت: اصفهان از لحاظ توسعه حرف اول را در کشور می‌زند و در این راستا باید در شیوه‌های جدید آموزشی پیشتاز باشد و الگوسازی کند.

وی افزود: استان‌های اصفهان، تهران، یزد و مازندران از استان‌های با ظرفیت بالای سواد و استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان از استان‌های با ظرفیت پابین سواد در کشورند که سیستان و بلوچستان کم سوادترین استان کشور است.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آمار دقیقی از افراد سوادآموز با تحصیلات عالیه وجود ندارد اما براساس لیست خوداظهاری که سال‌های گذشته خود سوادآموزان تکمیل کرده‌اند، تعداد زیادی پزشک متخصص، عمومی، شاعر، معاون آموزشی دانشگاه، دبیر، نویسنده، خیر و فعال اجتماعی وجود دارند.

وی با بیان اینکه مدرک آموزش دهنده‌های نهصت سوادآموزی بالای کاردانی است، ادامه داد: نیروهای نهصت سوادآموزی، نیروی شرکتی و موسسات هستند و براساس قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی در اولویت استخدام وزارت آمورش و پرورش قرار می‌گیرند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: تجربه نهصت سوادآموزی حتی در قبل از رواج آموزش و پرورش رسمی کشور و در زمان فعالیت مکتب خانه‌ها هم ریشه دارد و در زمانی که اشتیاق و اعتقاد به تحصیل وجه غالب فرهنگ جامعه ما نبود عده‌ای از دوراندیشان، پرچم پیشگامی را در دست گرفتند و با متقاعد ساختن چهره به چهره نوجوانان و جوانان و خانواده‌های آنها بناهای ابتدایی سوادآموری را پایه ریزی کردند.

محمد اعتدادی افزود: سوادآموزی با سیاست اختیار و اشتیاق شکل گرفته و به کار خود ادامه داده است و با گذشت ۴۰ سال از تاسیس نهضت سوادآموزی، دیگر روش‌های سنتی پاسخگوی جذب سوادآموزان نیست و باید با روش‌های مختلف و اقدامات جدید ادامه کار داده و روشهای سنتی را کنار گذاشت.

وی با بیان اینکه جریان سوادآموزی از وضعیت پیچیده‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: هنوز در دوردست‌های جغرافیایی و فرهنگی کشور باورهای غلطی وجود دارد که گویا آنان که مدرسه نمی‌روند بهتر و بیشتر کار می‌کنند و درآمد افزون تری دارند اما امروز مساله سوادآموزی و ضرورت آن تنها به موضوع اشتغال و درآمدزایی محدود نمی‌شود بلکه لازمه زیست فردی و اجتماعی داشتن سواد است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای نیروهای نهصت سوادآموزی‌ در اولویت استخدام وزارت آمورش و پرورش قرار می‌گیرند‌

  • د
    دهقان
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۲۷
    سلام خبری نشد از از ازمون واستخدام اموزش یاران
    • ا
      اعظم .
      ۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
      با سلام. واقعا ما اموزشیارا نهضت چقد باید انتظار بکشیم. دی ماه هم داره تمام میشه. حداقل بگید ک نمیخواین از نیروی اموزشیارا استفاده کنید ک اینقد انتظار نکشیم. حدود 7 سال بلاتکلیفی واقغا سخته
      • م
        مینایی
        ۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۸
        سرباز معلم هستم. بی پرده و بی مقدمه سخن می گوییم.
        مسئولین گرامی لطفا داشته ها و پتانسیل ما را مرور کنید .
        1- دو سال خدمت در محروم ترین مناطق
        2- کسب دوسال سابقه و تجربه کاری
        3- طی نمودن چندین دوره بدو خدمت و ضمن خدمت
         4- نیروی جوانی و کار آمد
        5- لمس مستقیم مدارس ابتدایی و دبیرستان 
        6- پشتکار و شوق به حرفه معلمی
        7- دریافتی کمترین حقوق
        (که هزینه رفت آمد هم نمی شد) 
        8- رضایت بسیار زیاد والدین و حتی مسئولین آموزش و پرورش از نحوه تدریس سرباز معلمان 
        و.....
        سرور گرامی درخواست ما این است که مانند نیروهای نهضتی و پیش دبستانی تعیین تکلیف شویم ...
        حال قرار است برای آنها آزمون و استخدام بگذارند... ما نیز اجازه شرکت در آزمون مشترک با نیرو ها را حق خود می دانیم و به صلاحیت علمی خود ایمان داریم ، من که 2 سال سابقه تدریس
        حالا تنها توقعی که داریم این است حداقل به یکی از درخواستهایمان
        ا. حداقل آزمونی بین سرباز معلمان برگزار شود
         خواهشا صدای ما را به گوش مسئولین برسانید.
        • ع
          علوم اجتماعی
          ۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸
          از مسئولین خواهشمندم جذب مربیان پیش دبستانی را هم در دستور کار قرار دهند که این عزیزان بصورت مستمر وبادستمزد واقعا نا چیز ،سالهاست کمر خدمت بسته اند، و حقشان جذب در آموزش و پرورش است.
          • م
            معصومه
            ۱۰ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۱۲
            با سلام و خسته نباشید تورو خدا یک فکری به حال ما آموزش دهنده ها بکنید دی ماه هم گذشت و ما همچنان منتظریم.اینهمه کمبود نیرو هست اما از نیروهای نهضت نمیگیرند واقعا چرا؟

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ