نیاز طرح رتبه‌بندی معلمان و بازنشستگان در سال ۹۸ به اعتبارات بیشتر

۱ نظر

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:‌ برای اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان و بازنشستگان در سال ۹۸ به اعتبارات بیشتری نیاز است.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: نظام رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان از طرح‌هایی است که با هدف ایجاد عدالت لازم بین قشر فرهنگی جامعه به‌تصویب مجلس رسیده است اما دولت برای اجرای کامل آن در سال ۹۸ باید اعتبارات بیشتری به آن اختصاص دهد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اختصاص داده شده است عنوان کرد: آنچه در اینجا کاملاً روشن و واضح است کمبود اعتبارات لازم برای اجرای کامل طرح نظام رتبه‌بندی است زیرا افراد واجد شرایط آن در سال ۹۸ تعداد قابل ملاحظه‌ای هستند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزایش میزان اعتبارات و بودجه طرح رتبه‌بندی معلمان توسط دولت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در صورت تحقق این امر و تایید سازمان برنامه و بودجه می‌توانیم در سال آینده وضعیت تعداد بسیار زیادی از معلمان را با اجرای این طرح ساماندهی کنیم.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس عدم افزایش اعتبارات طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را محتمل اعلام کرد و گفت: اگر بودجه این طرح افزایش پیدا نکرد دولت باید در سال آینده به‌ترتیب جداول و اولویت‌های اعلام‌شده طرح رتبه‌بندی را در مورد هر کدام از فرهنگیان واجد شرایط اجرایی کند.
عباسی طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را طرحی در راستای اجرای عدالت اجتماعی و تحقق حق و حقوق قانونی قشر فرهنگیان دانست و ابراز داشت: مجلس برای این موضوع قانون مشخص و واضحی را وضع کرده بنابراین هر کدام از دولت‌ها موظفند مقدمات اجرای آن را در کشور فراهم کنند.
وی به برخی از کاربردهای اجرای طرح رتبه‌بندی در سطح آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: کمک به تامین معیشت معلمان،‌ ارتقاء سطح رفاه و در نظر گرفتن حقوق آنان بر اساس رتبه‌های علمی و برجستگی‌های آموزشی و تجربی بدون هیچ تفاوت و تمایز خاصی از جمله این مزایا هستند.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس بیان داشت:‌ طرح رتبه‌بندی ‌معلمان بر اساس شایستگی‌های حرفه‌ای آنان از همان سال‌های آغازین اجرای طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش مورد تاکید مجلس قرار داشت اما تاکنون این طرح به‌صورت کامل در کشور اجرایی نشده است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای نیاز طرح رتبه‌بندی معلمان و بازنشستگان در سال ۹۸ به اعتبارات بیشتر

  • خ
    خدانظر عیسی زهی
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۶:۲۳
    سلام امید وارم این طرح از فروردین98اجرا شود که آرزوی همه همکاران است سپاس از دکتر روحانی ودولت تدبیر وامید

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ