نزدیک به ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی کرمانشاه ایجاد شد

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه، از ایجاد هزار و ۹۷۳ فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال جاری خبر داد که ۸۰ درصد آن برای افراد دارای معلولیت بوده است.
«زهره شریفی» روز چهارشنبه به ایرنا گفت: در راستای اشتغال‌زایی مددجویان ۵۹۰ فقره تسهیلات به میزان ۲۹۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.


او به راه‌اندازی سایت اشتغال معلولان استان هم اشاره کرد و افزود: از اواخر شهریور ماه امسال که این سایت راه‌اندازی شده تاکنون سه هزار و ۴۰۰ متقاضی شغل و تسهیلات اشتغال در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.
وی اظهار داشت: همچنین به منظور حمایت از معلولان در بحث اشتغال طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای استخدام در ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی سه درصد سهمیه پذیرش برای این افراد از سال گذشته در نظر گرفته شده و باید عزیزان مددجو در آزمون های استخدامی دارای پذیرش معلولین شرکت کنند.
معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه پرداخت تسهیلات، بیمه خویش فرمایی، پرداخت سهم بیمه کارفرما، مجوز اخذ مراکز غیردولتی زیر مجموعه سازمان، پرداخت کمک بلاعوض جهت ایجاد اشتغال را از جمله برنامه‌های بهزیستی برای کمک به اشتغال مددجویان اعلام کرد.

شریفی همچنین با اشاره به معرفی متقاضیان به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: با توجه به تفاهم نامه مشترک سازمان بهزیستی و اداره کل فنی و حرفه‌ای آموزش رایگان به معلولان بر اساس علاقه و توانمندی آن‌ها ارایه می‌شود.

وی اظهار داشت: به منظور تشویق کارآفرینان و کارفرمایان جهت بکارگیری افراد معلول نیز بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است و در همین رابطه به کارفرمایانی که معلولان را به کار گیری می‌کنند علاوه بر پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد به ازای هر نفر، سهم بیمه کارفرما نیز به مدت پنج سال پرداخت می شود.

بیش از ۱۶۴ هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه است که از این تعداد ۴۳ هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

استان کرمانشاه دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ