نخستین مرحله پاداش پایان خدمت جانبازان و آزادگان واریز شد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت نخستین مرحله پاداش پایان خدمت ۴۲۰۰ نفر از جانبازان و آزادگان مشمول که نسبت به ثبت درخواست بازنشستگی خود اقدام کرده‌اند خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود پاکدل با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تامین و تخصیص اعتبار لازم از سوی دولت محترم، نخستین مرحله از پاداش پایان خدمت ۴۲۰۰ نفر از جانبازان و آزادگان معزز که نسبت به ثبت درخواست بازنشستگی خود اقدام کرده‌اند در وجه این عزیزان واریز شد.
وی افزود: مبالغ واریزی بر مبنای تعداد سنواتی که حقوق حالت اشتغال پرداخت شده و بر پایه آخرین حکم حقوقی صادره و اقلام مشمول پاداش پایان خدمت محاسبه شده است. احکام بازنشستگی مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران توسط ستاد کل نیروهای مسلح و مشمولین تبصره یک قانون حالت اشتغال برابر ضوابط قانون مدیریت خدمات کشوری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران صادر شده و مبنای محاسبه پاداش قرار گرفته است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح جزئیات محاسبه پاداش پایان خدمت این مشمولان گفت: پاداش پایان خدمت آن عده از جانبازان و آزادگان معزز که دارای آراء ازکارافتادگی با دو تاریخ متفاوت بوده و همچنین ایثارگرانی که آراء آنها بعد از سال ۱۳۹۵ صادر شده در این مرحله پرداخت نشده است و پس از کنترل نهایی نسبت به پرداخت پاداش آنان اقدام خواهد شد.
پاکدل خاطرنشان کرد: با توجه به بند ۷ بخشنامه شماره ۶۲۶۰۳ مورخ ۱۴۰۱/۸/۲۳ سازمان اداری و استخدامی کشور موضوع قانون اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، افزایش‌های موضوع قانون فوق قابل محاسبه در پاداش پایان خدمت نیست لذا احکام حقوقی شهریورماه سال جاری جانبازان و آزادگان مشمول، مبنای محاسبه پاداش بازنشستگی قرار گرفته است.
وی در مورد جانبازانی که تاکنون موفق به ثبت درخواست خود در سامانه ایثار نشده‌اند، گفت: منوی «درخواست بازنشستگی جانباز» در سایت ایثار برای تمامی جامعه ایثارگری که در قید حیات هستند فعال بوده تا ضمن مطالعه شرایط و ضوابط در صورت دارا بودن شروط بازنشستگی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. خانواده جانبازان و آزادگان متوفی نیز از روز دوشنبه ۲۸ آذر ماه سال جاری می‌توانند ضمن مراجعه به بنیاد محل پرونده نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: جانبازان و آزادگانی که قبل از صدور رای ازکارافتادگی و برقراری حقوق حالت اشتغال در دستگاه دیگری مشغول به خدمت بوده و به هر دلیل اعم از استعفا، بازخرید و .... از خدمت در دستگاه منفک شده و یا از یگان مربوطه مستمری یا حقوق وظیفه دریافت می‌کردند لازم است گواهی مدت زمان خدمت در آن دستگاه و یا یگان مربوطه را اخذ و تحویل بنیاد محل پرونده نمایند ضمن اینکه جانبازان و آزادگان عزیز مدت حضور در جبهه خود را با هماهنگی یگان مربوطه در سامانه کارت ایثار نیروهای مسلح به‌روزرسانی و ثبت نمایند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ