موافقت رئیس جمهور با افزایش سهم استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی

۱ نظر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از موافقت رئیس جمهور برای افزایش سهم استخدام معلولان در دستگاه های دولتی از ۳ درصد به ۵ درصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار کرد: لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت سرانجام با تلاش سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه معلولان، نمایندگان مجلس و با تلاش سازمان بهزیستی به قانون تبدیل شد. این قانون دارای ۳۴ ماده است که در بخش‌های مختلف حمایت‌های لازم را از معلولان دارد.

ربیعی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان در بودجه ۹۷ تخصیص داده شده است گفت: علیرغم اینکه این رقم قابل توجه نیست اما از سال‌های آینده اعتبارات لازم برای اجرای قانون پیش‌بینی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت مبلمان شهری برای تردد معلولان بیان کرد: در قانون جدید تاکید ویژه‌ای برای فراهم ساختن معابر شهری برای تردد معلولان در سطح شهر پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به قانون ۳ درصد استخدام معلولان گفت: علیرغم اینکه بنده تاکید داشتم این رقم به ۷ درصد برسد اما در نهایت مجلس با ۳ درصد استخدام معلولان موافقت کرد.

ربیعی از موافقت رئیس جمهور برای افزایش استخدام معلولان از۳ درصد به ۵ درصد خبر داد و گفت: آقای روحانی با توجه به شرایط معلولان با افزایش قانون ۳ درصد معلولان به ۵ درصد موافقت کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان گفت: در دولت تدبیر و امید حمایت‌های خوبی در این بخش صورت گرفته است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

 

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای موافقت رئیس جمهور با افزایش سهم استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی

  • س
    سید
    ۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۹
    سلام ایا همون سه درصد رعایت شده که به امید پنج درصد باشیم در چهارمین ازمون استخدامی سازمان دامپزشکی حتی یک نفر را استخدام نکرد و با وجود پیگیری های زیاد کسی جوابگو نیست کی این صحبت ها عملی میشه چرا نظارتی بر اجرای قانون استخدامی معلولان نیست

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ