مهلت استفاده از سهمیه آزمون استخدام وزارت بهداشت و پرستاران تا پایان سال ۱۴۰۰

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری: حدود ۵ ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده اما آزمون استخدامی پرستاران برای سال ۱۴۰۰، هنوز برگزار نشده و حتی تاریخ آزمون نیز تعیین نشده، همچنین اگر عملا این اتفاق نیفتد سهمیه سال ۱۴۰۰ سوخت می‌شود.

آرمین زارعیان، رئیس هیات مدیره نظام پرستاری، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگار اجتماعی برنا گفت: کمک پرستار که دستیار پرستار است را از قبل هم داشتیم و موضوع جدیدی نیست.

او با بیان اینکه دبیرستان بهیاری نیز گذشته وجود داشت و آن‌ها دوران سه ساله دبیرستان خود را طی و به عنوان بهیار فعالیت می‌کردند، افزود: درحال حاضر به کارگیری بهیار بسیار محدود است و در بسیاری از مناطق دبیرستان‌ها بسته شده است. در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان که نیروی بومی می‌گیرند و کمتر کسی برای خدمت به آن جا می‌رود، دبیرستان‌های بهیاری کماکان وجود دارد.

زارعیان ادامه داد: به هرحال دوره‌های بهیاری در بسیاری از مناطق کنسل شده و دوره‌های کمک پرستار، که یک ساله است، برگزار می‌شود.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری با اشاره به اینکه دوره‌های کمک پرستاری همان دستیار پرستار است، گفت: دستیار پرستاری یا کمک پرستار یک رده شغلی است که تحصیلات ندارد و کارهای اولیه بیمار را انجام می‌دهد.

زارعیان درباره افزایش و استخدام جدید پرستاران افزود: حدود ۳۵ هزار نفر فرصت استخدام برای پرستاران وجود داشت که آزمون برگزار شد اما تا این لحظه آن‌ها هنوز وارد چرخه مراقبتی نشدند.

او با اشاره به مجوز استخدام ۳۰ هزار نفری پرستاران وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: با اینکه ۵ ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده مجوز آزمون استخدامی هنوز برگزار نشده و حتی تاریخ آزمون نیز تعیین نشده، همچنین اگر عملا این اتفاق نیفتد سهمیه سال ۱۴۰۰ سوخت می‌شود.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری افزود: این فرصت مناسبی برای جذب نیروی پرستاری است همچنین بسیاری از پرستاران طرحی، شرکتی و... خودشان متقاضی شرکت در آزمون و تغییر وضعیت خود هستند که بتوانند وارد بیمارستانها شوند.

او با بیان اینکه پرستاران بیکار نیستند و در نهایت به کارگیری می‌شوند اما به صورت قراردادی ۸۹ روزه و شرکتی فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: زمانی که پرستاری جذب نمی‌شود، او سر از کشورهای خارجی در می‌آورد.

زارعیان درباره مهاجرت پرستاران در زمان کرونا گفت: آمار دقیق این افراد وجود ندارد اما آن چیزی که عنوان می‌شود نزدیک ۵ هزار پرستار در دوران کرونا مهاجرت کردند که تعداد این افراد در شرایط بیماری در کشور ما بسیار زیاد است.

منبع : خبرگزاری برنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستاران اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده صفحه استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ