مقرری بگیران بیمه بیکاری ۱۷ درصد بیشتر شدند

آمارها نشان می دهد که در سال های ۹۵ تا ۹۷ تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری روند افزایشی داشته و میزان تغییرات سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل، ۱۷.۳ درصد رشد کرده است.


به گزارش روز سه شنبه گروه اقتصادی ایرنا، «امنیت شغلی»، «معیشت» و «تشکل یابی» سه ضلع مثلث مطالبات کارگری است و امنیت شغلی در صدر همه این چالش‌ها قرار دارد؛ به گونه ای که «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دهم اردیبهشت ماه در مراسم معرفی کارگران، کارفرمایان و گروه های کاری نمونه «صیانت از کار» را مهمترین وظیفه دولت اعلام کرد.
وی در سخنان خود با تاکید براینکه اجازه نمی دهیم یک واحد تولیدی تعطیل شود، گفت تلاش می کنیم اگر فعالیت یک واحد تحت تاثیر فشارهای نظام های سلطه محدود شد با پرداخت های حقوق معوقه، کارگر در محیط کار بماند تا اینکه کارگر بیرون بیاید و ما بخواهیم با پرداخت بیمه بیکاری مشکل را حل کنیم.
بررسی بیمه بیکاری و افراد بهره مند از این مزیت، یکی از مواردی است که در تحلیل بازار کار کشورها استفاده می شود.
براساس تعاریف ارائه شده بیمه شده ای که آماده به کار باشد و بدون میل و اراده خود بیکار شده، در چارچوب مقررات قانون بیمه بیکاری از سازمان تامین اجتماعی مقرری بیکاری دریافت می کند.
اطلاعات مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، نشان می دهد که در سال های ۹۵ تا ۹۷ مقرری بگیران بیمه بیکاری روند افزایشی داشته و میزان تغییرات سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل، ۱۷.۳ درصد بوده است.
برابر این آمار سال گذشته ۲۵۹ هزار و ۲۸۶ نفر جدید به مقرری بگیران بیمه بیکاری اضافه و مقرری ۱۹۳ هزار و ۹۶۷ نفر قطع شد.
بررسی آمار سال ۱۳۹۶ نیز بیانگر این است که ۲۲۱ هزار و ۵۹ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری اضافه شد که نسبت به سال قبل دو دهم درصد کاهش داشته و در این دوره زمانی مقرری ۱۷۸ هزار و ۴۰۹ نفر نیز قطع شده است.
همچنین بررسی تعداد مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری برحسب جنس نشان می دهد که سال گذشته مردان ۷۷ درصد از مقرری بگیران جدید را به خود اختصاص داده اند. از بین تمام مقرری بگیران جدید در این دوره زمانی حدود ۸۴ درصد متاهل یا متکفل هستند.
تهران به عنوان پایتخت کشور در بین ۳۲ استان با ۶۰ هزار و ۹۲۶ مقرری بگیر جدید بالاترین رقم را به خود اختصاص داده و پس از آن اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور با ۳۳ هزار و ۸۱۶ نفر رتبه دوم مقرری بگیران جدید را به خود اختصاص داده است.
سال گذشته مقرری بیمه بیکاری ۳۷ هزار و ۹۸۱ نفر و در اصفهان مقرری ۲۲ هزار و ۱۷۰ نفر قطع شده است.

 منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ