مقدمات بیمه بیکاری هنرمندان قزوینی پیگیری می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مقدمات و تفاهم های اولیه برای بیمه بیکاری تمام هنرمندان استان قزوین که عضو صندوق اعتباری هنر هستند و بیکار شدند در حال پیگیری است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدحسین اسماعیلی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی کسب و کار‌های فرهنگی در پی شیوع کرونا صنوف فرهنگی و هنری اولین صنوفی بودند که از ابتدای کرونا تعطیل شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جبران خسارات افزود: برای هنرمندان استان برخی تسهیلات بلاعوض در نظر گرفتیم و برای تمامی اعضای صندق اعتباری هنر، هنر کارت صادر کردیم.

اسماعیلی بیان کرد: در استان قزوین ۱۵۰۰ نفر عضو صندق اعتباری هنر هستند و از این تعداد ۱۱۰۰ نفر برای دریافت حمایت‌ها ثبت نام کردند و برای این افراد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بصورت بلاعوض واریز کردیم.

وی با بیان اینکه وام‌های مختلفی برای هنرمندان در قالب صندق کارآفرینی امید در نظر گرفتیم، اظهار کرد: از طریق سامانه کارا ۲۴ میلیارد تومان به قشر‌های مختلف هنری، ادبی، فرهنگی و رسانه‌ای پرداخت کردیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از هنرمندان حق بیمه سه ماهه اول سال را برای اعضای صندق اعتباری هنر پرداخت کردیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان عنوان کرد: مقدمات و تفاهمات اولیه برای بیمه بیکاری تمام هنرمندانی که عضو صندق اعتباری هنر هستند و بیکار شدند در حال پیگیری است.

اسماعیلی با بیان اینکه هنرمندان برای استفاده از تسهیلات به سامانه تحفه و کارا مراجعه کنند، گفت: در راستای پرداخت تسهیلات برخی از برخورد‌های سلیقه‌ای بانک‌ها را پیگیری می‌کنیم تا مشکلات برطرف شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ