معوقات فوق العاده ویژه ۱۲هزار بازنشسته وزارت بهداشت و درمان گیلان پرداخت شد

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان از پرداخت معوقات فوق العاده ویژه(موضوع حکم پانزدهم تیر ۱۴۰۰ ) مربوط به اسفندماه سال جاری به صورت علی الحساب برای حدود ۱۲ هزار بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بیمه سلامت و انتقال خون طی شب گذشته خبر داد.

سجاد محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این معوقات به میزان ۱۵ درصد از حقوق بازنشستگان بوده که هم اینک معوقات مربوط به اسفند ماه به آن‌ها پرداخت شده است.

وی همچنین با قدردانی از مدیر عامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری دکتر ترکی برای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان و مطالبات خسارت درمان مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه آتیه سازان حافظ گفت: برای رفاه بازنشستگان تصمیم گرفته شده تا در استان های که ظرفیت لازم را دارند یک مجتمع رفاهی، فرهنگی، ورزشی و اقامتی دایر شود.
محمدیان ادامه داد: بر همین اساس مکاتبات و جلسات متعددی با استاندار گیلان انجام دادیم که وی نیز به معاونان مربوطه دستور داد تا از اراضی ملی استان، زمین مناسبی را در اختیار صندوق بارنشستگی کشوری برای این مهم قرار گیرد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان به وام هایی که برای بازنشستگان کشوری استان در نظر گرفته شده نیز اشاره و بیان کرد: وام ضروری که مبلغ آن ۱۵ میلیون تومان بود با افزایش صد درصدی اکنون به مبلغ ۳۰ میلیون تومان رسیده و الان در حال ثبت نام است که پرداخت آن از سال آینده شروع می شود.

وی مجموع پرداخت تسهیلات این صندوق به بازنشستگان مشترک خود در گیلان طی سال ۱۴۰۱ را بالغ بر ۳۵ هزار فقره در قالب وام ضروری، وام حمایت از پایان نامه های بازنشستگان و فرزندان ایشان، معوقات وام ازدواج فرزندان بازنشسته و وام های اعتباری خرید از فروشگاه های طرف قرارداد عنوان کرد.
محمدیان افزود: پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری با افزایش به ۳۰ میلیون تومان و نیز وام خرید کالا تا سقف ۵۰ میلیون تومان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان به اجرای طرح ضیافت برای بازنشستگان کشوری نیز اشاره و بیان کرد: با مشارکت بانک صادرات ایران بازنشستگان می توانند بین هشت تا ۱۵ میلیون تومان در اقساط ۶ تا ۱۰ ماهه از فروشگاه های رفاه و گروه انتخاب کالا بخرند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ