معایب حذف شرط بومی بودن معلمان در آزمون استخدامی بیش از مزایای آن

۱۱۸ نظر


معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معایب حذف شدن شرط بومی بودن معلمان برای استان خوزستان بیش از مزایای آن است.

‌حرج چلداوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ اظهار کرد: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش امسال، شرط بومی بودن مطرح نخواهد بود.


وی افزود: حذف شرط بومی بودن در استخدامی آموزش و پرورش مزایا و معایبی دارد؛ از جمله مزایای آن می‌توان به حذف محدودیت در جذب نیرو و تکمیل ظرفیت اشاره کرد، در نتیجه دیگر نگران خالی ماندن ظرفیت‌ها نیستیم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه استخدامی، بدون قید و شرط و محدودیت بومی بودن خواهد بود، برای آموزش و پرورش استان معایب بسیار زیادی به همراه دارد که باعث می شود در مناطق برخوردار از نیروی کافی، همچنان جذب نیرو صورت گیرد و در مناطقی که با کمبود نیرو مواجه هستند همچنان دچار کمبود نیروی انسانی باشند.

‌چلداوی بیان کرد: نیروهای غیربومی که جذب آموزش و پرورش می شوند نیز پس از مدت کوتاهی متقاضی خروج از استان می شوند و کمکی به جبران کمبود نیروی انسانی در خوزستان نخواهند کرد، در نتیجه کماکان شاهد کمبود معلم در استان خوزستان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: همچنین نیروی غیربومی نمی‌تواند مانند نیروی بومی، دلسوز دانش آموزان استان باشد در نتیجه معایب حذف شدن شرط بومی بودن بیش از مزایای آن است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ادامه داد: ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شهریور ۹۸ و برگزاری آزمون به احتمال زیاد مهرماه است. در استان خوزستان از طریق آزمون حدود هزار و ۲۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

 منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۱۸ نظر برای معایب حذف شرط بومی بودن معلمان در آزمون استخدامی بیش از مزایای آن

  • 🌸
    🌸
    ۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۰۷
    سلام میشه رهنمایی کنید سوال دبیری علوم اجتماعی سری قبل رو میخواستم مال پنجمین آزمون از کجا میتونم گیر بیارم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید دوستان🌷
    • آ
      آریا
      ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۰۲
      سلام از کدوم سایت میتونم سوالهای تخصصی دبیری زبان انگلیسی را بخرم لطفا جواب بدید؟
      • پشتیبان دو
        ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۲۰
        با سلام
        کاربر گرامی برای مشاهده سوالات موجود در سایت ای استخدام اینجا کلیک کنید و برای دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی اینجا کلیک کنید. خارج از این مجموعه سوالات، سوال دیگری موجود نمیباشد پس زمان خود را هدر نداده و شروع به مطالعه کتابها و جزوه های دانشگاهی رشته خود نمایید.
        با تشکر
      • گ
        گرافیک
        ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۴۴
        سلام/بچه ها کسی سوال های تخصصی رشته گرافیک سال 97 میدونه از چه سایتی میتونم بگیرم؟

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ