مطالبات فرهنگیان خراسان جنوبی ۱۰۸ میلیارد تومان است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مطالبات فرهنگیان استان در سال ۹۶ مبلغ ۱۷ میلیارد تومان و سال گذشته ۹۱ میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا سکینه طیبی یکشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: امسال بخشی از مطالبات حق التدریس ها و خرید خدمات سال ۹۷ و امتحانات سال ۹۶ پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: اضافه کار پارسال معلمان تنها هفت ماه پرداخت شده است، در مجموع حقوق ماهیانه معلمان حق التدریس استان بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
طیبی بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت های آب، برق و گاز بدهی دارد که نیاز است این شرکت ها راهکارهای کاهش مصرف انرژی در مدارس را به ما پیشنهاد دهند تا مدارس از معافیت بیشتر قبوض بهره مند شوند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در مدارس و کمبود اعتبار برای برگزاری این مسابقات هم گفت: هر سال مسابقات قرآن کریم در چهار مرحله و در ۱۳رشته برگزار می شود، برگزاری این مسابقات امسال به استان ها سپرده شده و از سمت وزارتخانه اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای مسابقات پرورشی و قرآنی هزینه کرده ایم که بیشتر این هزینه توسط خیرین تامین شد و امسال با صرفه جویی ویژه برای برگزاری مسابقات به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز داریم.
طیبی ادامه داد: جالب نیست که بعد از ۴۰ سال، امسال مسابقات قرآن در استان برگزار نشود، بخشی از هزینه های این مسابقات را با مساعدت خیرین تامین خواهیم کرد و برای تامین بخش دیگر نیازمند مساعدت سایر دستگاه ها و استانداری هستیم.
وی اظهار داشت: در هفته معلم امسال از ۹۵ معلم نمونه شهرستانی، ۲۹ معلم نمونه استانی و یک معلم برتر کشوری تقدیر می شود.
طیبی عنوان کرد: در مجموع برای برگزاری هر چه بهتر هفته معلم ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که به دلیل کمبود اعتبار از استانداری درخواست مساعدت داریم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: مدارس چنانچه طبق الگوی مصرف در استفاده از برق صرفه جویی کنند، هزینه ای برای آنها اعمال نخواهد شد و در غیر این صورت هزینه برق باید مطابق تعرفه ها پرداخت شود.
محمد ابراهیم شرکاء افزود: مدارس چنانچه طبق الگوی مصرفی ابلاغی کمتر از ۱۰ درصد مدت مشابه سال قبل برق مصرف کنند، همان دوره از پرداخت تعرفه برق معاف خواهند شد.
وی عنوان کرد: مدارس خراسان جنوبی سال قبل ۹۴ میلیون تومان معافیت برق داشته اند ولی چون برخی مدارس از قبل بدهی داشتند و هم اکنون کل بدهی آموزش و پرورش به شرکت برق استان ۲۵۳ میلیون تومان است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم گفت: در مدارس نوساز طراحی به گونه ای انجام شده که صرفه جویی در زمینه انرژی افزایش یابد.
محمدرضا بیگی افزود: تلاش خواهیم کرد کمبود فضای آموزشی استان را با مشارکت خیرین رفع کنیم.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی هم در این نشست خواستار احداث مدرسه برای دانش آموزان اوتیسم شد و گفت: در استان ۲۰۴ دانش آموزان اوتیسم شناسایی شده اند که تنها ۲۴ دانش آموز در حال تحصیل هستند.
مرضیه با اطمینان افزود: احداث مدرسه برای دانش آموزان اوتیسم ضروری است و به بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی بعد از گذشته هشت ماه با حضور استاندار خراسان جنوبی و اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

منبع  : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار استخدام فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ