مشاغل سخت در ۳۰ درصد بازنشستگان

دبیر کل تامین اجتماعی غرب استان تهران با اشاره به اینکه ۳۰ درصد بازنشستگان دارای مشاغل سخت و زیان آور هستند، گفت: طرحی برای از بین بردن آلاینده های محیط های کار تدوین شده است.


ناهید حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ۲۹۵ هزار مستمری بگیر در غرب استان تهران از خدمات بیمه ای و درمانی و حمایتی سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از این افراد بازماندگان مستمری بگیران هستند، گفت: همچنین بر اساس آمارهای موجود ۱۴ هزار نفر در این مجموعه از بیمه بیکاری استفاده می کنند که بخشی از این افراد بیمه از کارافتادگی می گیرند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب استان تهران اظهار داشت: همچنین مشاغل سخت ۳۰ درصد از کل بازنشستگان را شامل می شود و افرادی که میخواهند از قانون شغلهای سخت و زیان آور استفاده کنند باید در کمیته های سازمان تامین اجتماعی شغلشان بررسی شود و سپس مشمول استفاده از این قانون خواهند شد.
حیدری گفت: بسیاری از کارگاهها برای استفاده از کارگران ایمن نیستند به همین دلیل بواسطه آلاینده های محیطی و عدم رعایت استاندارد هر ساله به تعداد افرادی که دچار آسیب می شوند اضافه می شود و با در نظر گرفتن این کارگران جامعه هدف ما افزایش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه باید نوع نگاه خود را در مشاغل سخت تغییر دهیم، افزود: باید برای داشتن نیروی کار سالم کارفرمایان مکلف شوند ظرف مدت دو سال آلاینده های محیط را از بین ببرند و این موضوع توسط مسئولان و کارشناسان بهداشت بررسی شود.
به گفته وی، این طرح در حال نهایی شدن است که می تواند کمک زیادی در داشتن نیروی کار سالم و افزایش بهره وری آنها داشته باشد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت و زیان آور اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ