مشاغل خانگی راهی مناسب برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانواده

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کسب‌ و کارهای خانگی یکی از مطمئن‌ترین راهها برای درآمدزایی و توسعه اقتصاد خانواده هاست .


به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «علی آشتاب» در جلسه هم اندیشی دفاتر تسهیل گری استان با گروه جهادی شهید ابراهیم هادی ، با اشاره به نقش گروه های جهادی در کمک به مشکلات مردم به خصوص در شرایط بحرانی کشور اظهار کرد : تلاشهایی که از جانب گروه‌های جهادی مختلف در استان و کشور انجام می‌شود یادآور ایثارو فداکاری مردم در زمان جنگ بوده و این فعالیت گروه های جهادی میتواند برای گذر از مشکلات معیشتی و دیگر مسائل و مشکلات مردم باشد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه لرستان دارای ظرفیتهای طبیعی فراوانی می باشد که بایستی از این ظرفیتها برای توسعه اقتصاد استان نهایت استفاده برا کرد ، افزود :تقویت و توانمند سازی جوانان از طریق ترویج کار گروهی و همجنین ترویج فرهنگ کار است که جوانان کار را فقط در استخدام ادارات ندانند چرا که کار فعالیت مشروع و قانونی است که منجر به ایجاد درآمد میگردد و این فرهنگ کار و تلاش باید در جامعه نهادینه و گسترش یابد .

وی به مشارکت زنان در توسعه اقتصاد کشور اشاره کرد گفت : طرح توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های اشتغال حمایتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که اجرای آن در استان با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد واسط و تسهیل‌گر با هدف توانمندسازی و اتصال متقاضیان مشاغل خانگی به بازار فروش می تواند نقش بانوان را در آن اثر گذار کند .

آشتاب در ادامه تصریح کرد : گروه های جهادی با همکاری ، هماهنگی و هم افزایی دفاتر تسهیل گر استان و حمایت این اداره کل با آموزشهای مهارتی و توانمند سازی بانوان و افراد ساکن در محلات آسیب پذیر در رونق اقتصاد و ایجاد درآمد برای این خانواده ها نقش مهمی داشته باشند .

وی به پرداخت تسهیلات حمایتی این اداره کل در قالب تعاونی اشاره کرد و افزود : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با پرداخت تسهیلات از محل تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال روستایی در قالب تعاونی جهت ایجاد و رونق اشتغال برای مناطق آسیب پذیر با گروه های جهادی و دفاتر تسهیل گر استان همکاری نماید.

منبع : خبر آنلاین

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ