مستمری بازنشستگان در فروردین افزایش یابد

بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار افزایش مستمری‌ها در فروردین هستند.

جمعی از بازنشستگان کارگری در تماس با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار تعیین تکلیف مستمری‌ها قبل از بیستم فروردین شدند و اعلام کردند: باید در فروردین مستمری افزایش یافته به صورت کامل نه علی‌الحساب، به حساب بازنشستگان واریز شود.

این بازنشستگان تاکید کردند نباید افزایش مستمری‌ها به ماه دوم یا سوم سال بکشد و بازنشستگان مثل هر سال مدتها در انتظار بمانند تا تکلیف مستمری‌ها مشخص شود.

این بازنشستگان در عین حال می‌گویند: بابت دور دوم همسان‌سازی که قرار بوده در سال ۹۹ اجرایی شود از تامین اجتماعی طلبکاریم. باید ابتدا تکلیف متناسب‌سازی دور دوم و افزایش آن مشخص شود و سپس مستمری‌ها برای سال ۱۴۰۰ افزایش یابد و همه اینها باید قبل از پایان ماه جاری اجرایی شود. توقع داریم امسال مانند سال گذشته نباشد که بازنشستگان تامین اجتماعی ماه‌ها منتظر بمانند و سطح زندگی آنها از تمام بازنشستگان کشور پایین‌تر باشد.

این بازنشستگان که در شهرها و استان‌های مختلف در فضای مجازی برای افزایش مستمری‌ها قبل از آغاز فروردین مطالبه‌گری بسیار صورت داده‌اند؛ می‌گویند: خواهان پیگیری حقوق بازنشستگان توسط تشکل‌های صنفی و کانون‌های بازنشستگی هستیم.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ