مراحلی که طرح رتبه بندی معلمان تا کنون طی کرده است

۳ نظر

معاون توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت:زمان اجرای رتبه بندی فرهنگیان پس از تصویب ازابتدای مهرماه ‏سال جاری خواهد بود ومعوقات آن متناسب هر رتبه مکتسبه توسط فرهنگیان محاسبه و پرداخت می شود.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان و اینکه وزیر آموزش و پرورش گفته است هر زمان این طرح تصویب شود از ابتدای مهرماه در حقوق معلمان اعمال می شود و همچنین سخنانی که گاه به صورت ضد و نقیض در خصوص اجرایی شدن این طرح و روند آن بیان می شود، گفت: به استناد جزء الف ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده است «نظام رتبه بندی معلمان و اتقرار ‏نظام پرداخت بر اساس تخصص با شایستگی ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه بندی معلمان و ‏مهندسی نیروی انسانی بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور، با تصویب مجلس شورای ‏اسلامی در قالب بودجه سنواتی تهیه شود».

وی ادامه داد: با توجه به آن که در متن قانون برنامه به «تصویب مجلس ‏در قالب بودجه سنواتی» اشاره شده است، در زمان بررسی و تصویب قانون بودجه سال ۹۸ مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان به تصویب رسیده است. به عبارت دیگر در ‏این قالب وظیفه تقنینی مجلس شورای اسلامی به انجام رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از سوی دیگر ساز و کارهای مورد نیاز برای شکل گیری نظام رتبه بندی و مرتبط کردن نظام پرداخت ‏ها با شاسیتگی و عملکرد رقابتی معلمات و نیر مهندسی نیروی انسانی که بر اساس ماده فوق الذکر بر ‏عهده دولت گذاشته شده است پس از بررسی و احذ نظر کارشناسان مختلف در جلسات متعدد تدوین و ‏برای سیر مراحل تصویب به هیات وزیران ارسال شده است.

الهیار ترکمن بیان کرد: آیین نامه این موضوع در جلسات متعدد کمیته تخصصی و کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک ‏هیات دولت در شرف نهایی شدن بوده و به زودی به صحن دولت ارسال می شود.‏

وی در پایان گفت: با توجه به پیگری های وزیر آموزش و پرورش زمان اجرای رتبه بندی فرهنگیان پس از تصویب از ابتدای مهرماه ‏سال جاری خواهد بود و معوقات آن متناسب هر رتبه مکتسبه توسط فرهنگیان محاسبه و پرداخت ‏خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای مراحلی که طرح رتبه بندی معلمان تا کنون طی کرده است

  • م
    م
    ۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۱
    رتبه بندی همه معلمان را شامل می شود یا فقط کسانی که سابقه پنج سال به بالا دارند؟
    • پ
      پرویز عدل
      ۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۴۲
      سلام .ایا برای کارکنان اداری هم رتبه بندی اجرا می شو
      • ع
        علی
        ۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۶
        امید به اجرای ان تا آذر ماه طبق قولهای متعدد در این چند ماه اگر هم وعده ای بیش نیست باور کنید بگین ما راحت قبول میکنیم بگین تا منتظر نباشیم این خلف وعده ها خوب نیست تاثیر مخرب بر عملکرد نیروهای آموزش و پرورش در امر مهم تعلیم و تربیت خواهد گذاشت یا حق من معلم بعد 25سال تدریس هنوز توان یه زندگی معمولی ندارم واقعا جای تامل دارد یا حق به امید اینکه اینبار دروغ نباشد

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ