مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان:۳۱۰ زندانی استان اعزام به کار شدند

مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان گفت: ۳۱۰ زندانی طرف قرارداد انجمن حمایت از خانواده زندانی‌های استان اعزام به کار شدند تا بتوانند از آن محل کسب درآمد برای خانواده خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بازار کار در لرستان عبدالمجید کشوری در جمع خانواده زندانی‌های خرم‌آباد با بیان اینکه خوشحال و خرسند هستیم که میزبان شما و در کنار شما ارزشمندان و خانواده مدد جویان و مسئولین اجرای و قضایی شهر خرم‌آباد هستیم، اظهار کرد: باید کمک کنیم خانواده زندانیان حمایت شوند و از سقوط این خانواده‌ها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست اداره کل زندان‌های لرستان ارتباط امام جماعت محله با خانواده زندانی است، تصریح کرد: با کمک امام جماعت محله، خانواده نیازمند و بی‌بضاعت زندانی‌ها را شناسایی و حمایت می‌کنیم.

کشوری به برکات نظام جمهوری اسلامی که توجه ویژه به خانواده زندانی است اشاره کرد و افزود: اگر توجه به کرامت انسانی و آرمان بلند امام راحل و توصیه‌های مقام معظم رهبری نباشد در این جلسات حضور پیدا نمی‌کردیم.

مدیرکل زندان‌های لرستان خاطرنشان کرد: از برکات خون شهدا و توجهات مقام معظم رهبری رسیدگی به امور زندان‌ها است که امید می‌رود مورد توجه مسئولین قرار بگیرد و خانواده زندانیان باید بدانند هیچ زمانی تنها نیستند و فلسفه حاکمیت اسلامی همه ما رو مکلف کرده است که در کنار خانواده زندانی‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: تک‌تک ما موظف هستیم قرآن کریم را الگو قرار دهیم و این الگو باعث می‌شود که پاسخگو اعمال خود باشیم.

کشوری با اشاره به اینکه در جامعه امروزی شهروندان ما به خاطر اقتصاد فلج و گرفتار زندان شده‌اند، افزود: ۷۰ درصد زندانی‌ها به خاطر مواد مخدر و سرقت در زندان‌ها به سر می‌برند که این مهم باعث شده تکلیف دولت‌مردان سنگین شود.

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به خدمات انجمن حمایت از خانواده زندانی‌های استان، بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون به‌حساب ۶۲۰ خانواده زندانی در حوزه شهرستان الشتر، نورآباد، کوهدشت و خرم‌آباد طی چهار مرحله مستمری واریز شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵ میلیون تومان در قالب کارت هدیه به خانواده زندانیان اهدا شده است، ادامه داد: ۶۵۵ پک معیشتی، فرهنگی و بهداشتی و همچنین ۲۷۰ میلیون تومان در قالب تهیه اسباب‌بازی و…. به خانواده زندانیان پرداخت شده است.

کشوری با توجه به اینکه در ابتدای سال تحصیلی، به فرزندان ۳۰۰ خانواده لوازم‌التحریر اهدا شده است، اظهار کرد: همچنین ۴۰ دستگاه تبلت برای فرزندان زندانی‌ها به ارزش یک‌صد و ۱۴۰ میلیون تومان تهیه شده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان بیان کرد: خرید جهیزیه برای دو نفر به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و پرداخت ۲۰ میلیون تومان برای خانواده‌های بی بضاعت به مراکز درمانی دیگر خدمت ارائه شده توسط این انجمن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۰ زندانی طرف قرارداد انجمن اعزام به کار داشته‌ایم که بتوانند از آن محل کسب درآمد برای خانواده خود داشته باشند.

کشوری اضافه کرد: ۱۲ فرصت شغلی برای خانواده زندانی از جمله همسر و فرزندان آن‌ها ایجاد کرده‌ایم.

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ نفر زندان بدهکار مالی داشته‌ایم، افزود: با پرداخت دو میلیارد تومان از طریق خیرین، رضایت شکات را جلب کرده ایم و ۱۵۰ زندانی در این راستا آزاد شدند.

وی عنوان کرد: برای پنج خانواده زندانی جمعا به مبلغ ۳۵ میلیون تومان کمک هزینه اجاره منزل پرداخت شده است.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ