مخابرات برای استخدام رسمی ایثارگران با وزارت ارتباطات مذاکره می‌کند

۱ نظر

پس از اعتراض مشمولان ایثارگر شاغل در مخابرات به اجرا نشدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در این شرکت، مخابرات از رایزنی با وزارت ارتباطات برای تخصیص بودجه و اجرای این قانون خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به تبدیل وضعیت مشمولان ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی اختصاص دارد.

از این رو با ابلاغ بخشنامه سازمان های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه، پیگیری مجلس و بنیاد شهید برای اجرای این قانون در دستگاه های دولتی ادامه دارد.

در آماری که فروردین ماه امسال منتشر شده، فقط در شهرستان‌های استان تهران ۱۴۴۰ ایثارگر مشمول شاغل در دستگاه‌های اجرایی یا تبدیل وضعیت شدند یا فرآیند آن در حال انجام است و تبدیل وضعیت آنها در آینده نزدیک قطعی می‌شود.

۲۷۰ هزار نفر از فرزند ایثارگران متقاضی شغل هستند

چند روز پیش هم محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید وامور ایثارگران با بیان اینکه ۲۷۰ هزار نفر از فرزند ایثارگران متقاضی شغل هستند، از تبدیل وضعیت استخدامی ۳۵ هزار نفر از فرزندان ایثارگران خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد: با موضوع بند «و» در تبصره ۲۰ بودجه سال ۱۴۰۱ مشکل مابقی این عزیزان در سال ۱۴۰۱ برطرف شده و موضوع تبدیل وضعیت حل شود.

پاکدل اضافه کرد: سیستم اداری کشور به طور قطع پاسخگوی نیاز این ۲۷۰ هزار نفر نیست و باید به سمتی برویم که از طریق تسهیلات خوداشتغالی و کارآفرینی مشکل این افراد حل شود.

*ایثارگران مخابرات هم خواستار استخدام رسمی

اما اجرای این قانون در همه دستگاه ها و شرکت ها آسان نیست. یکی از این شرکت ها، شرکت مخابرات ایران است که زمانی دولتی بود و از سال ۸۸ خصوصی شد.

در این رابطه کارکنان مخابرات در فارس من از عدم تمکین مخابرات به قانون تبدیل وضعیت ایثارگری گلایه کرده‌اند.

سردبیر این سوژه به خبرنگار فارس گفت: شرکت مخابرات از اجرای قانون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر، فرزندان ایثارگر، فرزندان جانبازان و خواهر و برادر شهید سر باز می‌زند.

وی گفت: اما پس از آن اعلام کردند که شرکت مخابرات ایران شرکتی مشمول اصل ۴۴ است و این قانون شامل حال این شرکت نمی شود، در حالی که ۴۹ درصد متعلق به دولت است.

* پاسخ شرکت مخابرات ایران به مطالبه ایثارگران برای استخدام رسمی

محمدرضا بیدخام، سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت استخدام ایثارگران در مخابرات: گفت در این باره دو بحث وجود دارد.

وی توضیح داد: پس از این که مجلس مصوب کرد که ایثارگران به استخدام رسمی در دستگاه‌های دولتی در آیند؛ با توجه به مشکلاتی که شرکت مخابرات ایران با آنها دست و پنجه نرم می کند دو اقدام را انجام دادیم؛ نخست اینکه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نامه زدیم که منابع لازم برای این کار را به مخابرات تخصیص دهد که بتوانیم ایثارگران را در مخابرات استخدام‌ رسمی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین موضوع دیگری که در این بین وجود دارد این است که برای سال های بعد از زمان خصوصی سازی مخابرات این قانون اعمال نخواهد شد. یعنی ایثارگران در مقطعی که شرکت مخابرات ایران هنوز دولتی بوده است، مشمول قانون می شوند.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای مخابرات برای استخدام رسمی ایثارگران با وزارت ارتباطات مذاکره می‌کند

  • ر
    رضا
    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
    باسلام. وزارت ارتباطات هنوز ایثارگران شرکت تابعه ی خود از جمله ارتباطات زیرساخت رو انجام نداده اند. چطور میخواهند مخابراتی ها را تبدیل وضعیت کنند. همش نمایش هستش

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ