مجلس در لایحه بودجه از مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی حمایت می‌کند

۱ نظر

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای ناقص همسان ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: نمایندگان مجلس تلاش دارند، با تصویب قانون بودجه به نحوی که این قشر از جمعیت بازنشسته نیز حمایت شوند، موضوع را دنبال کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی روز سه ‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درمورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشت: قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بطور صحیح اجرا نشد و اجرای ناقص آن سبب افزایش ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان (به نسبت) در حقوق این بازنشستگان شد.

وی ادامه داد: این میزان با توجه به عقب‌ماندگی همسان‌سازی (یا به عبارت دیگر متناسب‌سازی) انجام نشد؛ این در حالیست که سازمان تامین اجتماعی برای کارکنان خود طی سال‎‌های گذشته طرح همسان‌سازی حقوق را اجرا کرده و این افزایش حقوق برای بازنشستگان محقق نشد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: یکی از مطالبات اساسی بازنشستگان تامین اجتماعی همسان‌سازی حقوق بود که نزدیک به ۱۴ سال به منظور تصویب کلیت طرح در قانون برنامه ششم توسعه به طول انجامید.

وی افزود: این طرح در سال‌های اجرای قانون برنامه ششم توسعه نیز اجرا نشد، اما براساس پیگیری‌های انجام شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان به منظور پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح در قالب اموال دولتی که در بازار بورس واگذار شد، اتفاق افتاد و سازمان تامین اجتماعی نیز با این مبلغ اجرای متناسب‌سازی حقوق را آغاز کرد، اما میزان این افزایش در قیاس با دیگر بازنشستگان کشور مکفی نبود.

وی تاکید کرد: اما به نظر می‌رسد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند که در تصویب بودجه (در حد توان) به این قشر بازنشسته کمک شود.

مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی بر حق است

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یادآور شد: دوران بازنشستگی دوران آغاز هزینه‌ها و آمدوشدها است و بازنشستگان در این دوران در نقش بزرگ خانواده نیازمند هزینه‌کرد بیشتر برای ازدواج فرزندان و رفت وآمدهای خانوادگی می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر این اساس، مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبه‌ای بر حق است و ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تلاش می‌کنیم، با تصویب قانون بودجه به نحوی که این قشر از جمعیت بازنشسته نیز حمایت شوند، موضوع را دنبال کنیم.

به گزارش ایرنا، براساس بند(ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی مکلف شده، نسبت به متناسب‌سازی (همسان‌سازی) حقوق بازنشستگان ومستمری‌بگیران اقدام کند و مطابق با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق براساس نرخ تورم در هر سال باید افزایش یابد.

افزایش حقوق براساس نرخ تورم سالیانه (مستند به قوانین مصوب) و اجرای طرح همسان‌سازی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی (مانند آنچه که برای بازنشستگان لشکری و کشوری اجرا شد) از مهمترین مطالبات بازنشستگان به شمار می‌رود.

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای مجلس در لایحه بودجه از مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی حمایت می‌کند

  • M
    Mojtaba
    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵
    دوستان کسی واریزی داشته؟؟؟؟؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ