مجلس حقوق سربازان مجرد را به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش داد

۷ نظر

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات مجلس در بودجه ۱۴۰۲ گفت: مجلس طی دو سال گذشته حقوق سربازان را از ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان برای سربازان مجرد به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای متاهل‌ها به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش داد.


مجلس حقوق سربازان مجرد را به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش داد/ بازنگری و اصلاح قانون سربازی با دستور رهبری

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری توئیتری خود با اشاره به اقدامات مجلس در لایحه بودجه سال آینده نوشت:

«لازم می‌دانم در تکمیل گفتگوی تلویزیونی گزارش بررسی بودجه ۱۴۰۲ را از این طریق نیز هرچند کوتاه تقدیم مردم کنم.

‌۱- طی این دو هفته، مراقبت کردیم در بودجه آتی ناترازی ایجاد نشود. نهایتا نه‌تنها سقف افزایش نیافت، بلکه توانستیم بودجه عمومی و شرکت‌های دولتی را ۲.۶ هم کاهش دهیم.

۲- ما امسال نشان دادیم بدون افزایش سقف می‌توان بودجه‌ای تصویب کرد که محورش عدالت و حمایت از اقشار ضعیف‌تر جامعه باشد.

‌۳- مجلس طی دو سال گذشته حقوق سربازان را از ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان برای سربازان مجرد به ۴.۸ میلیون تومان و برای متاهل‌ها به ۷.۲ میلیون تومان افزایش داد. اتفاق مبارک دیگر آن است که قانون سربازی با دستور رهبر انقلاب در دستور بازنگری و اصلاح است.

‌۴- مجلس برای سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق‌ها را ۲۰ افزایش داد. همچنین، افرادی که کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان درآمد دارند را از پرداخت مالیات معاف کرد.

‌۵- رشد درآمد مالیاتی مبتنی‌بر هوشمندسازی و سامانه‌محوری باعث می‌شود دانه‌درشت‌هایی که فرار مالیاتی دارند جایگزین مردم و بنگاه‌های تولیدی شوند. بودجه آتی راه بسیاری از معافیت‌های نابحق مالیاتی را سد کرد.

‌۶- همگی به نقش گسترده تحریم‌های ظالمانه و تروریسم اقتصادی آمریکا واقفیم، اما یکی از دلایل تورم فزاینده ساختار معیوب بودجه است. متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم به‌شکلی اساسی ساختار بودجه کشور را اصلاح کنیم ولی مجلس با تغییر در فرآیند بررسی بودجه، که از سال آینده اعمال می‌شود، اولین گام این وظیفه حیاتی را برداشت.

‌۷- نوسانات اخیر ارزی باعث شد یک بار دیگر به‌ صحت پیشنهاد «نرخ شناور مدیریت‌شده» برای تعیین قیمت ارز پی ببریم. در احکام دائمی قانون بودجه، تعیین شده است نرخ پایه ارزی باید همان متوسط نرخ ارز صادراتی ما باشد و نباید یک عدد ثابت و قیمت مقطوعی را برای آن در نظر گرفت.

‌۸- مسئله اصلی برای اقتصاد و معیشت کاهش تورم است. اما مجلس معتقد است کالابرگ الکترونیک می‌تواند قدرت خرید مردم را برای کالاهای موردنیازشان حفظ کند. ازاین‌رو مجوز آن در بودجه با محل تامین اعتبار به دولت داده شده است.»

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار میزان حقوق سربازان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۷ نظر برای مجلس حقوق سربازان مجرد را به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش داد

  • ع
    علی
    ۲ فروردین ۱۴۰۲، ۰۰:۱۹
    الان لیسانسه توی جزایر طرافای 7.300 میگیره
    • ن
      نیما
      ۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۱۴
      دروغه، من جزیره سربازم
      • ر
        رضا...
        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
        ما نفهمیدیم بالاخره حقوق یک سرباز بومی مجرد چند هست.
        • م
          میلاد
          ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
          6 تومن مناطق عملیاتی (مجرد)
          4 و 800 مناطق غیر عملیاتی (مجرد)
          7 و 200 (متاهل)
    • ح
      حمید
      ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
      هورا ، من دیگه میرم سربازی
      • K
        K.h
        ۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
        کسی میدونه کی حقوق ها واریز میشه ؟!؟
      • ا
        امیر
        ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶
        شما اول باید این 4 میلیون غایب رو که عمده شون هم سن بالا هستند و دیگه خودتونم میدونید تحت هیچ شرایطی خدمت برو نیستند رو تعیین تکلیف کنید بعد بیاید قانون سربازی رو اصلاح کنید اخه،، اینجوریم که مشخصه هیچ ایده ای ندارید برای تعیین تکلیف غایبین!!! توی این طرحها هم اصلا حرفی از اصلاح قانون اجباری بودن سربازی نزده....از بس پادگان هاشون خالی شده میخوان فقط سربازها رو اونجا تبدیل کنن به کادری دائم همین!

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ