مجلس بر تعیین تکلیف معلمان غیر دولتی اجماع دارد

نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال‌هاست شاهد فعل و انفعالات در حوزه استخدام معلمان هستیم، گفت: روح حاکم در مجلس برای تعیین تکلیف معلمان مدارس غیردولتی و سایر نیروها اجماع دارد.

به گزارش بازارکار، غلامرضا منتظری امروز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی تحول کشور است، اظهار کرد: آموزش و پرورش، کلاس درس و در مجموع تعلیم و تربیت با معلم معنا پیدا می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را زمینه‌ساز سیر صعودی کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: سال‌هاست شاهد فعل و انفعالات در حوزه استخدام معلمان هستیم و این موضوع اصلا زیبنده نیست.

وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش به معلم نیاز دارد، افزود: این یک واقعیت است که در همه استان‌ها با کمبود معلم مواجه هستیم و با توجه به میزان بازنشستگی‌ها در آینده‌ای بسیار نزدیک با کمبود شدید معلم در استان گلستان و حتی بسیاری از استان‌های کشور مواجه خواهیم شد.

منتظری با اشاره به اینکه چند تصمیم بزرگ گرفته شده تا محور اصلی استخدام معلم “دانشگاه فرهنگیان” باشد، خاطرنشان کرد: اصل بر این است که معلم باید به لحاظ علمی و معنوی جزو ممتازترین چهره‌ها باشد.

وی دانشگاه فرهنگیان را به تنهایی پاسخگوی نیاز پرورش معلم در کشور ندانست و تصریح کرد: استفاده و جذب معلمان باتجربه از دیگر محورهای استخدام است و برای همین منظور نیروهای مدارس غیردولتی، نهضتی، شرکتی و سایر گروه‌ها منتظر هستند تا با استخدام وارد بدنه وزارت آموزش و پرورش شوند.

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت‌های بسیار در صحن مجلس و فراکسیون فرهنگیان در این زمینه شده است، توضیح داد: مقرر شده تا وزیر آموزش و پرورش برنامه‌ای جامع را برای تعیین تکلیف این نیروها به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

وی با برخورد موسمی استخدام این نیروها مخالفت کرد و یادآور شد: اولویت بر این است تا اطلاع ثانوی با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و افزایش ضریب مهارتی از همین مجموعه نیازها تامین شود.

غلامرضا منتظری از جذب نیرو توسط وزارت آموزش و پرورش در دو نوبت سال خبر داد و اضافه کرد: بسیاری از معلمان که تعیین تکلیف نشده‌اند به دفاتر نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند و آنها حق دارند زیرا مدتی از عمرشان را در این مجموعه سپری کرده‌اند و تکلیف آنها مشخص نیست.

وی در پاسخ به سوال اینکه «سهم معلمان مدارس غیردولتی که از تحصیل‌کرده‌های زبده و نیروهای ماهر با سوابق طولانی در امر تدریس در مدارس هستند، در طرح وزارت چقدر خواهد بود؟»، گفت: این درصد باید توسط سیاست‌گذار آن که دولت است مشخص شود ولی روح حاکم در مجلس برای تعیین تکلیف این نیروها اجماع دارد.

منبع: بازار کار

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ