مانع اجرای طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس بدون ضوابط ضروری شوید

۸۶۰ نظر

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهگنیان یزد پردیس فاطمه الزهرا(س) در نامه‌ای نوشت: تصویب طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس بدون در نظر گرفتن شرایط و ضوابط معنایی جز زدن تیشه بر ریشه‌ی تربیتی کشور ندارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهگنیان یزد پردیس فاطمه الزهرا(س) در نامه‌ای به نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی نوشت: تصویب طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس بدون در نظر گرفتن شرایط و ضوابط و عدم در نظر گرفتن آزمون استخدامی و گذراندن دوره‌های ذکر شده در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی معنایی جز زدن تیشه بر ریشه‌ تربیتی کشور ندارد.
متن این نامه به شرح زیر است:
نمایندگان محترم استان یزد در مجلس شورای اسلامی، سلام علیکم؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و آغاز امامت و ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف همانگونه که مستحضر هستید طرح تعیین تکلیف استخدامی نیرو‌های حق التدریس طرح داغ و در دست بررسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات و صحنه علنی مجلس شورای اسلامی است که برای بار دوم به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شده است و اکنون قرار است طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود و به تصویب برسد. ما اکنون در سیستم آموزش و پرورش کشور و جذب معلمینی که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی پایه ریز تمدن اسلامی هستند در یک پیچ تاریخ‌ساز قرار گرفتیم که باید با رای خود مسیر تاریخ تربیتی کشور را رقم بزنیم.

تصویب طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس بدون در نظر گرفتن شرایط و ضوابط و عدم در نظر گرفتن آزمون استخدامی و گذراندن دوره‌های ذکر شده در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی معنایی جز زدن تیشه بر ریشه‌ی تربیتی کشور ندارد. چرا که مهمترین عامل در تربیت انسان‌هایی با ملاک‌های اسلامی و الهی تنها به دستان هنرمند معلمانی رخ خواهد داد که فن و روش و علم و دانش آن را از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی آموخته باشند؛ زیرا به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای در سال ۹۷ و در جمع دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان: «معلمی یک حرفه‌ای فنی است و یک کار هنری است یاد گرفتن لازم دارد شما معلمی را یاد می‌گیرید مراکز تربیت معلم که مهمترین آن فعلاً دانشگاه فرهنگیان است مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور هستند»

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در جریان کمبود حدود ۴۰۰ هزار معلم هست، اما بر خود لازم می‌داند که به شما نمایندگان عزیز و گرامی و منتخبین مردم استان یزد همانگونه که شما بزرگواران نیز درجریان هستید اعلام کند که وظیفه مجلس تنها دادن راهکار‌های و تسکین دهنده‌های موقتی جهت درمان درد بی معلمی نیست. از سال ۱۳۸۸ که این طرح در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و تاکنون ۱۱ سال از آن می‌گذرد در طی این سال‌ها ۱۷ قانون در مورد موضوع آموزش و پرورش تصویب شده است که ۱۱ مورد آن مربوط به طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی است آیا در طی این یازده سال هیچ موضوع و معضل دیگری در دستگاه آموزش و پرورش وجود نداشته که به بزرگی و اهمیت این طرح بخواهد مطرح شود؟ رهبر انقلاب اسلامی در طی این ۳۰ سال و هر ساله در دیدار فرهنگیان سراسر کشور به موضوع تحول در دستگاه آموزش و پرورش اشاره می‌کند نقش مجلس در تحقق این مطالبه رهبری چیست؟ آیا وظیفه مجلس این نیست که طرح سوال کند که چرا در طی این یازده سال دولت‌های محترم به فکر برنامه‌ریزی در جهت جذب هدفمند معلمان از راه درست و قانونی آن نبوده اند؟

اکنون که در این شرایط اضطرار به کمبود شدید معلم قرار گرفته‌ایم تنها راهکار تصویب این طرح نیست، زیرا در صورت تصویب این طرح عده زیادی از معلمان به صورت برف انباری بدون درنظر گرفتن مهارت‌هایی که لازمه معلمی است وارد دستگاه آموزش و پرورش کشور می‌شوند که ضربه مهلکی بر بدنه آموزش و پرورش وارد خواهد زد.

موضوع دیگر این است که درباره ماده ۲۸ در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ذکر شده است که «بخشی از نیرو‌های خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از طریق دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی در دانشگاه بلامانع است» در این قسمت از قانون در مورد جذب نیرو از طریق ماده ۲۸ چند شرط ذکر شده است. اول اینکه رشته‌هایی که امکان آن در دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد در صورتی که دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر ۱۵ رشته دارد و ظرفیت آن وجود دارد مگر در زمینه‌های خاص که می‌توان از طریق ماده‌ی ۲۸ جذب کرد دوم اینکه این افراد باید دوره یک ساله مهارت آموزی را در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی طی کنند در صورتی که در چند سال اخیر مشاهده شده است که این دوره‌ها به شرایط غیر قابل توجیه از یک سال به شش ماه و سه ماه و یک ماه تقلیل یافتند و حتی بعضا به یک دوره کوتاه مدت چند روز بسنده کرده‌اند.

آیا با وجود این موارد پذیرش نیرو با شرایط عقلانی است؟ درمورد نیرو‌های حق التدریسی تنها بیان دلایل احساسی و ذکر سختی‌هایی که این نیرو‌ها در طی چند سال کار و عدم امنیت شغلی و ... داشته اند دلایل منطقی در جهت تصویب این طرح نمی‌باشد، زیرا در جذب معلمان در جهت تربیت نیرو‌های طراز انقلاب اسلامی باید سنجه‌هایی معتبر‌تر و مهارت‌هایی در جهت تربیت انسان‌ها الهی تعریف شود.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود در تاریخ ۱۱ /۶ /۹۹ فرمودند: «باید این باشد که حتی یک معلم از غیر این مسیر وارد آموزش و پرورش نشود ما دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه شهید رجایی را جوری ظرفیت سازی کنیم که همه معلمین به قدر کفایت بیایند از اینجا عبور کنند و وارد آموزش و پرورش شوند به عزیزان مجلس هم سفارش می‌کنم این طور نباشد که یک جور تصویب کنند که مثلاً یک جمعی یک وقت بی حساب به شکل برف انباری همین جوری وارد آموزش و پرورش بشوند؛ اینجور مصلحت نیست هر کاری انجام می‌گیرد ورودی معلمین باید از طریق این دو دانشگاه باشد» به نظر می‌رسد بهترین راهکار در شرایط فعلی رد این طرح است که صراحتاً در تناقض با بیانات رهبری است. ایشان در جمع فرهنگیان در سال ۱۳۹۸ فرمودند «دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی کما و کیفا باید توسعه پیدا کند». یکی از دلایلی که از ۷۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش تنها ۲۰ هزار نفر یعنی کمتر از یک سوم از طریق کنکور به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب شدند نبود زیرساخت‌ها و عدم توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان است که شما عزیزان در مجلس محترم باید مطالبه پیگیری و نظارت نمایید.

همچنین در صورت وجود اضطرار به جذب از این طریق حتماً گذشتن از فیلتر آزمون استخدامی و دوره‌های مهارت آموزی یکساله در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی و آزمون نهایی جهت بررسی صلاحیت‌های معلمی بهترین راهکار در شرایط فعلی می‌باشد.

ما دانشجو معلمان از شما عزیزان و منتخبان مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در خواست داریم که مانع تصویب این طرح شوید و مانند قبل به بیانات رهبر انقلاب اسلامی جامعه عمل بپوشانید و انقلابی و ولایی عمل کنید. امید است مصلحت خود را به مصلحت رهبر انقلاب گره بزنیم و ره پویان واقعی راه ولایت باشیم

منبع : خبرگزاری دانشجو

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸۶۰ نظر برای مانع اجرای طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس بدون ضوابط ضروری شوید

  • پ
    پیش دبستانی
    ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹
    زری خانم شماچه استانی هستیدشماهم مثل من شرایطتون بوده. ممنون میشم راهنمایی کنید. من پیش دبستانی دولتی بودم ولی حقوق انجمنی داشتم. سالقبل91گزینش دولتی شدم ونامه تاییدیه مدیرواموزش وپرورش دارن. ولی میگن اول اولویت بااونهایی هست که سندمالی دولتی دارن وفعلامانبایدفرم پرکنیم. چه کارکنم. کرمان
    • ز
      زری
      ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۴۹
      سلام بله.کاملا شرایط شمارو دارم من ودوستانم ،والا من سر در نمیارم برام جای تعجب داره ،استان ما همگی فرم امتیاز بندی پر کردیم وبهمون گفتند، در دو نوبت معرفی میشند به فرهنگیان....شما باید از وزارتخانه پیگیر بشید در حق شماها........!!!!!🤔🤔🤔
    • ع
      علی ف .. سال 90
      ۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۴۱
      سلام از یه همکار شنیدم در یک شهرستان اس ام اس داده بودن بعضیا جهت پرکردن فرم فرهنگیان
      • غ
        غیرمستمر
        ۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۳۳
        سلام کدام شهرستان؟
        • ع
          علی ف .. سال 90
          ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۱۶
          یکی از شهرستانهای تهران (قرچک)
      • پ
        پیش دبستانی
        ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۵۴
        سلام دراداره ماپرونده پیش دبستانی هایی که ازانجمن حقوق گرفتن برای دانشگاه فرهنگیان نمیفرستن ومیگن بایدحقوق دولتی باشه آخه مگه آقای حسین بربرای اداره کل هاابلاغ نکرده که طبق استفساریه عمل کنن.راهنمایی کنید.تشکر
        • ا
          احمد
          ۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۳:۱۰
          درسته ولی باید سند و مدارک داشته باشی که بصورت نیروی پیش دبستانی مشغول بودیه و مدیر مدرسه هم تایید کنه
          • ز
            زری
            ۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
            برگه گزینش نداشتید؟؟؟؟
            • ز
              زری
              ۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
              استان ما استفساریه اجرا شده
              • ر
                رعنا
                ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۰۰:۱۴
                کدوم استان؟
                • ز
                  زری
                  ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰
                  گیلان
            • ر
              ریاضی
              ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳
              سلام من تاحالا به هیچ مدرسه ای برای تدریس نرفتم، از کجا باید شروع کنم که حق التدریس بشم؟ مدرکمم ارشد ریاضی
              • ن
                نوری
                ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۱۷
                شما بهتر در آزمون استخدامی شرکت کنید.
                الان حق التدریس نمیگیرن .
                • ر
                  ریاضی
                  ۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵
                  از چه سالی دیگه حق التدریس نگرفتن؟
                • ع
                  علی
                  ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
                  برو از طریق شرکتی ها ثبت نام کن معلم های نیروی خرید خدماتی...فعلا حق تدریی نمیگیرن هموناش توش موندن گه چکارشان کنن نیاز هم به شان ندارن اگر جذب شان کنند با مازاد نیرو مواحه میشن
                  • ر
                    ریاضی
                    ۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶
                    خرید خدماتی از چه سالی شروع شده؟ امیدی به جذب خرید خدمات ها هم هست درآینده؟؟
                    • ه
                      هاشمی
                      ۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۵۲
                      سلام، همین امسال خرید خدماتی جدید گرفتن
                  • ع
                    عابدی همدان
                    ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷
                    سلام دوستان اینهمه میگید رشته مرتبط توایران کی تورشته مرتبطش داره کار میکنه الان رئیس کل بانک مرکزی رشته اش خبرنگاریه وخیلی های دیگه زنبور داری هم رشته است دیگه اتفاقا پردرامده
                  • ن
                    ناشناس
                    ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۴۳
                    این موضوع تصویب جذب معلمین در شورای عالی انقلاب چیه؟ اطلاع دارید دوستان؟یه مصوبش در مور حق التدریسهاست
                    • ع
                      علی
                      ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۵۳
                      ول کن زیاد سخت نگیر هزار تا مصوبه دارند دریغ از عمل کردن یکی شان دوباره نره این تبدیل وضعیت استخدامی حق تدریسی به مجلس برای تصویب خوبه
                    • ح
                      حسن عباسی
                      ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲
                      مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد بازنشستگان فرهنگی در سال آینده،(1399) گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده 45 هزار فرهنگی بازنشسته شوند.
                      • ح
                        حمید
                        ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶
                        سلام همکاران،این 4 گروه که الان صحبت استخدامیشونه،همه تا پایان 1400 استخدامند،همشون هم شدیداً نیاز دارن،تازه هنوز میخوان برای جذب نیروهای جدید خرید خدمت به علت کمبود نیاز قانون تازه ای رو تصویب کنند،امتیاز و نیاز و ....همش حرفه و فقط به خاطر اینکه که این دوره برند دانشگاه فرهنگیان یا بهمن ماه، این خبرها موثق هست هر کسی خواست بیاد مدرک مستند بهش نشون بدم.علی آقا هم دگی خود داند،من هر چی میگم این در جوابش فقط میگه طبق نیاز.
                        • ع
                          علی
                          ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
                          خب هستیم ببینیم همه شان جذب میشند یا نه؟نیاز که دارند ولی نه هر رشته ای...بعدش اگر به فکر استخدام و رفع نیاز بودن که بهترینش نیروی ازاد هست ولی بخاطر بودجه استخدام نمیکنند گر چه نباز داشته باشند....اقا حمید خودم بزار بگه برای دل خوش کردن ما حرفشو قبول داریم
                          • ح
                            حمید
                            ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۴۷
                            سلام،بله همه ی این 4 گروه استخدام میشن،بهت تضمین صد در صد میدم که همه تا پایان سال 1400 استخدام میشن،البته نه همگی با هم،طی 3 مرحله به دانشگاه فرهنگیان معرفی میشن و بعدش حکم میخوره،طول هر دوره هم 3 ماهه به صورت فشردست.دگی برای هر یک از این عزیزان یک سند ششدانگ استخدامی خورده،البته شاید شما رو به خاطر اینکه یکم شک داری تا سال 1405 نگهدارن بعد حقی کنن،دگی خود دانی.
                        • م
                          محسن
                          ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
                          سلام خدمت تمام همکاران گرامی همه استخدام می شوید چون ماده ای که تبدیل به قانون شده در سه مرحله گروهی در آذرماه و گروهی در بهمن و گروه سوم خرداد ماه به دانشگاه فرهنگیان معرفی می شوند برای دوره مهارت آموزی همه موفق باشید
                          • ق
                            قبل 90
                            ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
                            انشالله
                            • ع
                              علی
                              ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳
                              خب چرا همه رو با هم نمیفرستن اذر بهمن اسفند مگه دوره چند ماهه که دانشگاه در عرض یکی دو ماه ظرفیتش خالی میشه نوبت گروه بعد میشه شما هم خیلی ساده این
                            • م
                              مائده
                              ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴
                              سلام اداره کل کرمان گفته فعلاپرونده های حق التدریسای که مربی پیش بودن نفرستید شهرستان ما هم نفرستاد تا چه دستوری میدن
                              • ا
                                اهوازی
                                ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۲۰
                                با سلام بچه های خوزستان کسی هست شرایط منو داشته باشه
                                پش دبستانیم پرونده هم تایید شده هنوز بکار گیری نشدم ولی برا فرم امتیاز بندی هنوز خبرم نکردن
                                خواهشا اگر کسی اطلاعی داره بگه ممنونم
                                • ح
                                  حمید
                                  ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۱:۲۶
                                  سلام بچه ها،این 55 هزار نفری که جزء 4 گروه هستن بلا استثنا همشون استخدامند تا پایان سال 90،همگی به تدریج به‌دوره فرستاده میشن و بعد استخدام پیمانی میشن،این که بعضی ها میگن طبق نیاز حرفی که از خودشون در آوردن طبق گفته مسئولین آپ تا سه سال دیگه 600 هزار نیرو احتیاج دارند و هیچکی مازاد اعلام نمیشه، این اطلاعیه ست که چند بار از‌ اداره کل برای ما‌ارسال شده،خیال همه راحت،همگی استخدامید.فقط یکم دیر و زود داره.وقتی یک طرح قانون شد دیگه معنی‌ نداره که اجرا نشه،شب خوش.
                                  • ع
                                    علی
                                    ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
                                    نیرو که خیلی نیاز داره ولی چرا از اول به فکرش نبودن چون بودجه میخواد گر نه بهترین ش استخدام میکردند تا الان...بعدش نیروهای حق تدریسی که الان مشغولن همه شان نیاز ندارند گر چه صد میلیون نیرو نیاز دارند ولی نه به اینا مثلا بیست نفر رشته زنبور داری مشمولن ولی سه نفر نیاز داره در رشته رنبور داری بقیه را چکار کنه به اینا که نیاز نداره به رشته دیگه نیاز داره پس اینا مازاد میشن اینتور هم نیست که هر رشته ای را جذب کنند مثلا رشته رنبورداری بیارنش فیزیک که نیازه تدریس کنند بخاطر همین مسولین از تبدیل وضعیت شان خوداری کردتد میگن به اینا همه شان نیار نداریم
                                    • ق
                                      قبل 90
                                      ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰
                                      سلام.علی آقا پیش دبستانی قبل از 90 دولتی ،رشته آموزش ابتدایی وعلوم تربیتی امکان نیاز هست بنظرشما؟؟؟؟؟؟؟؟
                                      • ع
                                        علی
                                        ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
                                        اقا جان گفتم نیاز هر کسی نمیتونه بگه نیاز هر اداره کل از طریق شهرستانها اعلام میکنه که من چند نفر درشته فلان نیاز دارم...مثلا شما یک کار بنایی داری این باید شما تشخیص بدی که کارت چند روز طول میکشه چند نفر کارگر لازمه

                                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                  ثبت پاسخ