لزوم همکاری بیشتر ادارات در جذب معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه برای جذب و استخدام نیروی انسانی از جامعه معلولان لازم است فرهنگ سازی و مناسب سازی انجام گیرد، گفت: فقط جلوه دادن قانون کافی نیست و ادارات باید همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند.


سید احمد خادم معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: قانون مترقی بهره‌مندی معلولان به استناد ۳ درصد از ظرفیت استخدام در کشور وجود دارد که نیازمند بالندگی بوده و لازم است دستگاه‌ها برای ایجاد کردن این ظرفیت، ظرفیتی دیگر نیز ایجاد کنند.
وی گفت: زمانی که ارائه خدمتی را در قیاس توانایی جسمی قرار می‌دهند، بهتر است که زمینه انجام کار برای همه افراد فراهم کنند تا با مناسب سازی نیازهای معلولان در محیط کاری برطرف شود و اگر به این بالندگی برسیم که ظرفیت‌های مناسب سازی برای مشاغل را با توجه به نیازها و توانمندی‌های انسانی ترسیم کنیم، نه تنها در قانون ۳ درصدی بلکه خود دستگاه‌ها بیش‌تر از این میزان نیز جذب و اقدام خواهند کرد.

لزوم همکاری بیشتر ادارات در جذب معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه افزود: برای رفع این غفلت باید فرهنگ سازی شود تا با مناسب سازی هر نوع کار به خصوص در مشاغل فراهم شود، اگرچه برخی دستگاه‌ها در این خصوص تمکین کرده‌اند و مشاوران بهزیستی نیز آماده همکاری و ارائه خدمت برای رفع این مشکل و استخدام معلولان در دستگاه‌ها هستند ولی این امر پر رنگ نیست و غفلتی از سوی سازمان بهزیستی وجود ندارد.

خادم تاکید کرد: قانون جذب ۳ درصد از ظرفیت معلولان یک قانون در استخدام دولتی است و برای استخدام در بخش‌های غیردولتی و تشکل‌های موجود اقدامات گسترده‌ای در حال انجام بوده و موضوع اشتغال معلولان بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص لازم است فرهنگ سازی انجام گیرد، خاطرنشان کرد: فقط جلوه دادن قانون کافی نیست و ادارات باید همکاری بیشتری داشته باشند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ابراز کرد: در غرب استان تهران که دارای جمعیتی رو به رشد دارد لازم است متناسبت به رشد جمعیت با مشارکت مردم در امور بهزیستی همکاری و خدمات بیشتری ارائه شود.

خادم در ارتباط با طرح مثبت زندگی تصریح کرد: این طرح در ۱۰ شهر استان تهران اجرا می‌شود و تمام معلولان که در سازمان بهزیستی ثبت اطلاعات داشته‌اند، پایش شده و پس از شناسایی نیازهای افراد پیگیری و خدمات داده می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ